Od tego poniedziałku w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Gorzowie Wlkp. pod płatnym numerem 095 722-70-57 działa Telefon 10 minut, stworzony do przyjmowania od obywateli informacji dotyczącej braku reakcji Policji na zgłoszenie o przestępstwie.
Jeżeli stałeś się ofiarą przestępstwa, chcesz je zgłosić telefonicznie lub osobiście w jednostce policji, posiadasz informacje na temat sprawcy takiego czynu zabronionego, a na przyjęcie zawiadomienia czekasz dłużej niż 10 minut, zadzwoń pod płatny numer (0-95) 722-70-57.
Ten telefon został stworzony w celu przekazywania komendantowi lub jego zastępcy wszelkich sygnałów dotyczących przedłużającego się czasu oczekiwania na przyjęcie zawiadomienia o przestępstwie.
Telefon 10 minut funkcjonuje w KWP Gorzów jak i w każdej komendzie miejskiej i powiatowej policji województwa lubuskiego, (informacja pod numerem tel. 997 lub 112).
Przypominamy również, że pod tym samym numerem działa Policyjny Telefon Zaufania czynny całą dobę, działający również pod bezpłatnym numerem: 800-16-26-16 , który służy do przyjmowania informacji dotyczących w szczególności przestępstw oraz ich sprawców w sytuacji, gdy rozmówca nie chce złożyć zawiadomienia w trybie określonym przepisami Kodeksu Postępowania Karnego, osób poszukiwanych,
braku reakcji Policji na zgłoszenie bądź zawiadomienie o przestępstwie lub wykroczeniu a także informację o ich sprawcach. Telefon zaufania przyjmuje także informacje na temat działań lub powiązań przestępczych funkcjonariuszy oraz pracowników Policji.
Rozmowy prowadzone przez TZ KWP, są cyfrowo zapisywane z wykorzystaniem urządzenia rejestrującego korespondencję prowadzoną przy użyciu środków łączności przewodowej, stanowiącego wyposażenie Stanowiska Kierowania Komendy, oraz dokumentowane pisemnie przez dyżurujących.
Dyżurujący zobowiązani są do przyjmowania i dokumentowania informacji, przekazywanych zarówno przez osoby podające swoje dane personalne, jak i osoby anonimowe.
Komentarze opinie