Reklama

Otwarto kolejny ważny odcinek na trasie S3 z Gorzowa na południe

Lubuskie.pl
19/06/2014 16:02
W piątek, 20 czerwca, o godz. 9:00 pierwsi kierowcy pomkną nową obwodnicą Nowej Soli, której budowa pochłonęła 46,5 mln zł. Inwestycja współfinansowana była ze środków LRPO – 37,8 mln zł oraz budżetu województwa - 8,8 mln zł. Realizacja inwestycji przyczyni się do usprawnienia ruchu w obrębie miasta. Zapewni ponadto poprawę dostępności komunikacyjnej. - To właśnie takie inwestycje wpływają na rozwój regionu – przekonuje marszałek województwa Lubuskiego.

Zadanie ""Budowa obwodnicy Nowej Soli - Etap I"" jest ujęte w Indykatywnym Planie Inwestycyjnym Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 – 2013, w ramach Priorytetu 1. Rozwój infrastruktury wzmacniającej konkurencyjność regionu, Działanie 1.1. Poprawa stanu infrastruktury transportowej w regionie.

W ramach obwodnicy powstały droga o długości 4.860 km oraz:

- 2 skanalizowane skrzyżowania,
- 1 skrzyżowanie typu rondo z ul. Przyszłości,
- kanalizacja deszczowa na całej długości trasy, o długości około 4,5 km,
- wiadukt WK-1 nad linią kolejową nr 273 Wrocław-Szczecin,
- przejazd drogowy WD-1 nad obwodnicą,
- przepusty,
- oświetlenia w obrębie ronda oraz wiaduktu,
- zbiorniki odparowujących – 5 szt.,
- chodniki zlokalizowane od ronda z ul. Przyszłości do ul. Głogowskiej o łącznej długości 1650 m i szerokości od 1,5 ÷ 2,5 m i powierzchni około 4 000 m2 (3 975 m2),
- ciąg pieszo-rowerowy zlokalizowany w okolicy ronda w km 3+618,70 w ciągu ul. Przyszłości o łącznej długości ok. 170 m,
- drogi serwisowe do obsługi przyległego terenu na całej długości projektowanego odcinka.

Wzdłuż inwestycji wykonano ekrany akustyczne na dwóch odcinkach: przy m. Rudno od km: 0+944,70 do km 1+430,00 (dł. 490m) i przy wiadukcie kolejowym od km 4+550,70 do km 4+837,00 (dł.290m).

Likwidacja kolizji z innymi urządzeniami technicznymi (mediami) naziemnymi i podziemnymi (branża gazowa, branża telekomunikacyjna, branża elektryczna, branża sanitarna, PKP).

Dodatkowo w ramach oszczędności na projekcie Zarząd Województwa Lubuskiego podjął decyzję o rozszerzeniu Projektu o zakres wykonanej kanalizacji deszczowej na ul. Głogowskiej oraz Południowej, która wykonywana była równolegle z budową obwodnicy, a do której wpina się kanalizacja deszczowa obwodnicy:

- wartość robót – 518 428,40 zł
- długość wykonanej kanalizacji deszczowej – 373 m.

Trasa obejścia połączyła istniejące drogi wojewódzkie nr 315 oraz 297 i pozwoli na przeniesienie ruchu tranzytowego ze zwartej zabudowy m. Nowa Sól poza granice terenu zabudowanego. Skróci się czas przejazdu przez miasto i zwiększy się komfort jazdy oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego. Budowa obwodnicy ograniczy negatywny wpływ transportu na środowisko i warunki życia, zmniejszy zanieczyszczenie powietrza oraz wpłynie na poprawę klimatu akustycznego, zlikwiduje uciążliwe drgania powodujące niszczenie budynków. Realizacja tego projektu pozwoli na zwiększenie potencjału ekonomicznego regionu – skomunikuje strefę KSSSE oraz stworzy połączenie istniejącej północnej strefy KSSSE bezpośrednio z kierunkiem na Poznań.

Ostatecznie obwodnica wpięta zostanie do ronda na łącznicy drogi ekspresowej S3 podczas budowy drugiej jezdni S3. W celu skomunikowania obwodnicy z istniejącym układem komunikacyjnym w 2013 roku wykonano budowę tzw.: ”łącznika” tj.: II etapu obwodnicy m. Nowa Sól, który do momentu realizacji przez GDDKiA inwestycji na drodze S3 pozwala na funkcjonowanie obwodnicy zgodnie z jej założeniami. Inwestycja ta sfinansowana została w kwocie 979 465,90 zł przez Miasto Nowa Sól.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do