Miasto przygotowuje się już do przetargu na utrzymanie dróg w sezonie zimowym 2010/2011. Po ostatniej ciężkiej i długiej zimie zajdą w tym zakresie spore zmiany. Stałym utrzymaniem ma być objętych 213 km dróg o nawierzchni twardej (asfaltowej, polbrukowej, betonowej i kamiennej). Do stałego utrzymania włączone zostaną także drogi gruntowe, łącznie około 9 km, w tym ulice osiedlowe przy Dekerta, Czartoryskiego, Srebrnej oraz przy ulicy Żwirowej. Pozostałe drogi gruntowe, tj. około 60 km, objęte będą działaniami fakultatywnymi, w zależności od potrzeb.
W przetargu na sezon 2010/2011 planuje się postawić przed wykonawcą wymóg dysponowania zestawem co najmniej 10 pługoposypywarek (minionej zimy było ich dziewięć), osiem obsługiwałoby drogi krajowe, wojewódzkie, powiatowe i gminne oraz międzyosiedlowe, kolejne - pozostałe drogi gminne i wewnętrzne. Jednoczesna praca sprzętu na wszystkich typach dróg pozwoliłoby na szybkie udrożnienie istotnej części ulic w pierwszych godzinach po opadach śniegu.
Kontrola realizacji usługi utrzymania zimowego dróg, poza przejazdami służb za to odpowiedzialnych, odbywałaby się dzięki zainstalowanemu w pługoposypywarkach systemowi GPS. Umożliwiłoby to monitorowanie położenia i kierunku przemieszczania się pojazdu na cyfrowej mapie Gorzowa oraz jego pracy.
Szacowany koszt utrzymania dróg w mieście w najbliższym sezonie zimowym może być większy od minionego, który wyniósł ok. 2,5 mln zł.
Komentarze opinie