Reklama

GDDKiA ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i budowę tunelu

GDDIKA
24/04/2016 10:20
GDDKiA ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i budowę tunelu, który połączy wyspy Uznam i Wolin w Świnoujściu. Stało się to możliwe po podpisaniu wczoraj aneksu do porozumienia z 2007 roku pomiędzy Ministerstwem infrastruktury i Budownictwa, Generalną Dyrekcją dróg Krajowych i Autostrad oraz Prezydentem Świnoujścia w sprawie realizacji stałego połączenie wysp Uznam i Wolin.

Na jego mocy GDDKiA będzie się zajmowała prowadzeniem tej inwestycji, natomiast jej finansowanie i późniejsze utrzymanie będzie leżało w gestii Miasta Świnoujście (z wykorzystaniem środków UE). Obecnie komunikację centrum Świnoujścia z resztą Polski zapewniają promy, czas oczekiwania na przeprawę często wynosi wiele godzin, szczególnie w okresie wakacyjnym, dodatkowo promy są wrażliwe na warunki pogodowe. Powstanie tunelu zlikwiduje te niedogodności, dotarcie do Świnoujścia będzie zajmować kilka minut. Tunel powinien być gotowy w 2022 roku.

Ogłoszony przetarg jest postępowaniem ograniczonym, w pierwszym etapie będą sprawdzane wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Następnie podmioty spełniające warunki uczestnictwa w postępowaniu zostaną zaproszone do składania ofert cenowych. Kryteriami w przetargu są cena w 90 % i czas realizacji w 10 % (od 47 do 50 miesięcy). Wykonawca wybrany w przetargu będzie miał 50 miesięcy na realizację zadania, w tym 15 miesięcy na prace projektowe i uzyskanie decyzji ZRID, z czasu realizacji robót budowlanych są wyłączane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).

Stała przeprawa w Świnoujściu zgodnie z uzyskaną w 2010 roku decyzją środowiskową będzie tunelem drążonym w korytarzu północnym. Całkowita długość inwestycji wyniesie około 3,4 kilometra, w tym 1,44 kilometra jednorurowego tunelu drążonego, który zostanie wykonany w technologii tarczy drążonej TBM (ang. Tunnel Boring Machine). Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosić 12 metrów, zostanie w nim wykonana dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 3,5 m., poniżej jezdni powstanie również tunel ewakuacyjny.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do