Pierwszego września, wraz z rozpoczęciem roku szkolnego, rusza II edycja społecznej kampanii "Bezpieczna droga z radami SpongeBoba". Dzieci w przedszkolach i szkołach będą uczyć się, jak bezpiecznie poruszać się po drodze, na której występują w rolach pieszego, pasażera czy rowerzysty.
Akcja „Bezpieczna droga z radami SpongeBoba” wystartuje 1 września i obejmie całą Polskę. Kampania polegać będzie przede wszystkim na interakcji z młodymi odbiorcami, angażowaniu dzieci i zachęcaniu ich do samodzielnego myślenia.
Specjalnie stworzone materiały wideo i gra mobilna posłużą wspólnej zabawie polegającej na dokonaniu prawidłowego wyboru podczas uczestnictwa w ruchu drogowym, przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Ambasadorem akcji i głównym bohaterem materiałów jest znana dzieciom kreskówkowa postać – SpongeBob Kanciastoporty. To on wprowadzi dzieci do świata zasad ruchu drogowego, a wszystko przedstawi w humorystyczny sposób, dzięki czemu łatwiej przyswoją one przekazywane treści.
Chcąc utrwalić wśród najmłodszych podstawowe zasady na temat bezpieczeństwa drogowego, niezbędna jest współpraca policjantów z nauczycielami i rodzicami. Policjanci przekazują pedagogom ciekawe narzędzia do przeprowadzenia zajęć w ramach m.in. wychowania komunikacyjnego. W ramach kampanii do jednostek Policji w całym kraju trafi 18 tysięcy płyt DVD z uatrakcyjnionym filmem „Bezpieczna droga z radami SpongeBoba” oraz piosenką pt. „Przepisowy ruch drogowy”.
Policjanci odwiedzający szkoły będą mieli do rozdania także około 330 tysięcy odblasków.W tym roku, specjalnie dla najmłodszych, przygotowano aplikację na telefon komórkowy – edukacyjną grę mobilną poświęconą bezpieczeństwu na drodze. Dzięki niej dzieci zapoznają się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Aplikację można pobrać ze strony www.nick.com.pl/rady, na której znajdują się także wszystkie materiały wykorzystywane w akcji „Bezpieczna droga z radami SpongeBoba” oraz gry i zabawy uczące zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Organizatorami akcji są polska Policja wraz z kanałem telewizyjnym Nickelodeon. Kampania organizowana jest po raz drugi we współpracy z wydawnictwem Edipresse, reprezentowanym przez magazyn „Mamo to ja” i „Przedszkolak”, oraz firmą reklamy zewnętrznej Stroer.
Komentarze opinie