Aż 40 procent autobusów MZK będzie jeździło inną, dłuższą trasą, po zamknięciu starego mostu. Aby częstotliwość ich kursowania była taka jak teraz, Miejski Zakład Komunikacji wypożyczył wozy z Zielonej Góry, Poznania i Piły. Jedną z ważniejszych zmian dla pasażerów będzie likwidacja przystanku na przeciwko katedry, koło dawnej Słowiańskiej, w zamian autobusy będą zatrzymywać się w dotychczasowej zatoce parkingowej przy Urzędzie Miasta. To będzie jeden ze strategicznych węzłów przesiadkowych dla osób jadących na Zawarcie i Zakanale, drugi będzie w okolicy Ronda Santockiego, gdzie powstaną dwa dodatkowe przystanki. W sumie trasy autobusów, jeśli nie będzie korków, wydłużą się średnio o 6 do 8 minut. MZK przygotowało ok. 5 tysięcy ulotek z trasami objazdów, które od wczoraj są rozprowadzane w autobusach i tramwajach, w sobotę i niedzielę od 9 do 13 czynne będzie w tej sprawie centrum obsługi klienta przy Drzymały. Tu pasażerowie będą też mogli zgłaszać swoje uwagi. Trasy objazdów są też na stronie
www.mzk-gorzow.com.pl.
ruch samochodów będzie odbywał się mostem lubuskim, a piesi- do czasu zbudowania kładki technologicznej, czyli przez najbliższe dwa miesiące, korzystać mają z mostu kolejowego. Służby miejskiej zapewniają, że zrobiły wszystko, by miejsce to stało się bardziej przyjazne i bardziej bezpieczne dla mieszkańców. Ustawiono podjazdy dla wózków, zamontowano tabliczki ostrzegające o tym, że schody są strome, wycięto krzaki i sprawdzono oświetlenie. Także gorzowska policja, która już od dłuższego czasu przygotowywała się do zabezpieczenia inwestycji, zapewnia, że most kolejowy i jego okolice staną się dla jej patroli miejscem strategicznym.
Istnieje też wejście na nowy most od strony Wału Okrężnego, policja odradza jednak pieszym wybieranie tej przeprawy. Nowy most przystosowany jest do szybkiego ruchu, który teraz jeszcze się zwiększy, nie powinni więc tam pojawiać się tam piesi, zwłaszcza, że chodniki są bardzo wąskie.
Komentarze opinie