Reklama

116 111- Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży

KPW Gorzów
13/07/2011 13:20
Od listopada 2008 r. działa bezpłatny, ogólnopolski Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. Obsługą Telefonu Zaufania 116 111 zajmuje się Fundacja Dzieci Niczyje.

Telefon Zaufania 116 111 służy młodzieży i dzieciom potrzebującym wsparcia, opieki i ochrony. Zapewnia dzwoniącym możliwość wyrażania trosk, rozmawiania o sprawach dla nich ważnych oraz kontaktu w trudnych sytuacjach.



Dzięki rozmowie z drugim człowiekiem łatwiej jest znaleźć rozwiązanie nawet największych problemów. Linia 116 111 obsługiwana jest przez psychologów i pedagogów, którzy wysłuchują młodych ludzi, rozmawiają o ich problemach, udzielają im wsparcia sytuacjach kryzysowych. Dzwoniący nie muszą podawać swoich danych, by porozmawiać.Zespół konsultantów opracował zasady ABCD i zgodnie z nimi pracuje.



Anonimowo – dzwoniąc na 116 111 lub kontaktując się online nie musisz podawać swojego nazwiska, ani adresu zamieszkania.

Bezpłatnie – połączenie ze 116 111 nic nie kosztuje. Dzwonisz za darmo ze wszystkich telefonów stacjonarnych i komórkowych w Polsce.

Chętnie i cierpliwie – konsultanci porozmawiają z Tobą o każdej ważnej dla Ciebie sprawie.

Dyskretnie – wszystko o czym będziesz rozmawiać, pozostanie między Tobą a konsultantem, jeśli tak zdecydujesz !



W przypadku podejrzenia, że zdrowie lub życie dziecka jest poważnie zagrożone, konsultanci telefonu 116 111 uprawnieni są do inicjowania interwencji policyjnej dzięki wypracowanym procedurom współpracy między Komendą Główną Policji a Fundacją Dzieci Niczyje. Jednak w większości przypadków podjęte zostaną jedynie działania, na które dzwoniący wyrazi zgodę.Na stronie internetowej www.116111.pl dzieci i młodzież mogą anonimowo zadawać konsultantom pytania online. Znajdą tu również wiele ciekawych informacji w „Strefie Wiedzy” oraz filmiki prezentujące „Gości 116 111”.



Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 działa od poniedziałku do soboty w godzinach 12.00–20.00 oraz w niedziele w godzinach 12.00-16.00. Już od września 2011 roku linia 116 111 będzie działała 7 dni w tygodniu od godziny 12.00 do 20.00.Całą dobę można zadawać konsultantom anonimowe pytania online.


foto:
Creative Commons, Autor:Gnesener1900, Dostępny w Internecie http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/99/Policja_Lubuska.png/120px-Policja_Lubuska.png

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do