W pierwszym badaniu reputacji marek PremiumBrand 2006 półtora tysiąca konsumentów oceniło najlepsze działające w Polsce brandy i 63 z nich przyznało prestiżowy tytuł Marki Wysokiej Reputacji.
Marki związane z branżą motoryzacyjną, które uzyskały tytuł Marki Wysokiej Reputacji (w porządku alfabetycznym) to:
- Centra
- Citroen
- Fiat
- Opel
- Peugeot
- Renault
- Skoda
- Toyota
- Volkswagen
Reputacja jest nierozłącznie związana z marką. Można powiedzieć, że nie ma marki bez reputacji. Jeżeli marka zaczyna tracić reputację prędzej czy później przestanie ona istnieć na rynku. Ranking PremiumBrand wyróżnia marki o najwyższej reputacji, czyli te, które w oczach konsumentów są swego rodzaju creme de la creme, czyli marki które osiągnęły najwyższe stadium zaufania konsumenckiego - stwierdza Aleksander Krzyżowski Dyrektor Generalny Stowarzyszenia ProMarka.
Wśród kryteriów, które podlegały ocenie, znalazły się: zaufanie i lojalność wobec marki, prestiż, dobre imię, popularność i znajomość marki, CSR (Corporate Social Responsibility) oraz tzw. referencje - czyli gotowość do rekomendowana marki innym ludziom.
Badanie na reprezentatywnej próbie 1,5 tys. respondentów przeprowadziła firma Millward Brown SMG/KRC na podstawie metodologii przygotowanej przez firmę Maison Research Consulting.
Badanie prowadzone zostało jest w 8 kategoriach.
Ranking Marek Wysokiej Reputacji oraz brandy, które uzyskały tytuł Marek Najwyższej Reputacji poznamy na gali finałowej 22 czerwca.
Komentarze opinie