Jak wynika z ankiety przeprowadzonej na całym świecie przez firmę KPMG wśród 140 wyższych rangą menadżerów w firmach produkujących auta oraz dostawców branżowych, poziom zużycia paliwa stanie się w ciągu najbliższych pięciu lat drugim pod względem ważności czynnikiem, który będzie decydować o wyborze przez klientów konkretnego samochodu. Takiego zdania było 84% respondentów. Tymczasem w roku 2002 zaledwie 58% kadry menedżerskiej uważała tą kwestię za ważną.
W dalszym ciągu najważniejszym czynnikiem branym pod uwagę będzie zdaniem respondentów jakość. Ponad połowa pytanych (57%) uznała też "alternatywne systemy napędowe" jako ważny czynnik zakupowy.
Jak uważa około 80% kadry menedżerskiej ankietowanej przez rozpoczęciem targów motoryzacyjnych w Detroit, wzrośnie udział rynkowy niedrogich modeli charakteryzujących się niskim zużyciem paliwa. Około 90% liczy się także ze zwiększonym popytem na pojazdy z napędem hybrydowym.
Komentarze opinie