Reklama

ZS Mechanicznych został „Promotorem ekologii”

Lubuskie.pl
02/08/2011 14:15
Zespół Szkół Mechanicznych w Gorzowie Wielkopolskim został „Promotorem ekologii”. Tytuł przyznawany jest przez Narodową Radę Ekologiczną w Konkursie „Przyjaźni środowisku”. Gorzowska szkoła była jedyną wyróżnioną placówką z województwa lubuskiego w XII edycji konkursu. Działania szkoły, których celem jest promocja ekologii dostrzegła już wcześniej marszałek Elżbieta Polak, która wsparła m.in. – organizowany przez szkołę – konkurs pszczelarski.

15.07.2011 r. dyrektor szkoły Janina Grzecznowska odebrała wyróżnienie w Pałacu Prezydenckim. W liście skierowanym do marszałek Elżbiety Polak dyrektor podziękowała za wspieranie proekologicznych działań szkoły, co przekłada się na większe zaangażowanie i motywację uczniów. Certyfikat „Promotor ekologii” został przyznany Zespołowi Szkół Mechanicznych za wieloletnią edukację ekologiczną młodzieży, promocję ochrony środowiska, zdrowego trybu życia oraz organizowanie wielu imprez i akcji proekologicznych. Działania miały na celu zwiększenie świadomości ekologicznej dzieci, młodzieży i społeczności lokalnej.

Narodowy Konkurs Ekologiczny „Przyjaźni Środowisku" organizowany jest od 13 lat pod Patronatem Honorowym Prezydenta RP. Organizatorem konkursu jest Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych. Konkurs ma na celu popularyzację inwestycji i działań na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Kapituła konkursowa ocenia poczynania samorządów terytorialnych, podmiotów gospodarczych oraz organizacji zaangażowanych w edukację ekologiczną. Docenia też starania placówek oświatowych w tym zakresie.

Prace członków obecnej kadencji (76 osób z parlamentu, inspektoratów ochrony środowiska, funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej, uczelni oraz branżowych organizacji) odbywają się pod przewodnictwem małżonki prezydenta – Anny Komorowskiej.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do