Klienci w Niemczech ponownie interesują się segmentem aut oferowanych w cenie poniżej 10 000 EUR - informuje firma analityczna B&D Forecast. Po raz pierwszy od roku 1999 zanotowano w ubiegłym roku wzrost sprzedaży w tym segmencie.
Kliknij, aby powiększyćKlientów znalazło około 141 tys. nowych pojazdów, co w porównaniu z wynikiem w 2004 r. oznacza poprawę aż o 60,8%. Na rok bieżący prognozowany jest poziom 160 000 egzemplarzy. Niemieccy specjaliści spodziewają się, że udział tego segmentu w ogólnej sprzedaży zwiększy się z 4,2% w 2005 r. do 4,7% w obecnym.
Na rosnącą popularność niedrogich aut wpływ ma nowa oferta modelowa, obejmująca m.in. samochody VW Fox, Toyota Aygo, Peugeot 107 oraz Citroen C1. Wyraźnym liderem segmentu jest właśnie Fox, który wyprzedza Renault Twingo oraz Nissana Micrę. Strategia rynkowa, która zakłada wprowadzenie do oferty modelu nowej generacji obok auta wcześniej dostępnego w sprzedaży, jak to ma miejsce np. w przypadku Renault Clio oraz Fiata Punto, spowoduje prawdopodobnie dalszy wzrost popularności samochodów tej klasy.
Komentarze opinie