Zmieni się regulamin utrzymania czystości i porządku w mieście. Nowe zapisy dotyczą przede wszystkim organizacji i kosztów selektywnej zbiórki odpadów. Do tej pory, od 2003 roku wszystkie koszty z tym związane ponosiło Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Alvater, na mocy podpisanej z miastem umowy. W najbliższym czasie umowa ta zostanie rozwiązana. Obowiązek selektywnego zbierania odpadów spocznie na właścicielach nieruchomości oraz firmach, które uzyskają zezwolenia na wywóz z terenu miasta niesegregowanych odpadów komunalnych. Wywózka śmieci będzie się odbywała -jak dotychczas- raz w tygodniu. A generalnie wszystko ma zmierzać do tego, by jak najwięcej odpadów było odzyskiwanych, a jak najmniej składowanych.
Nowy regulamin czystości opracowali urzędnicy z wydziału gospodarki komunalnej przy współpracy ze spółdzielniami mieszkaniowymi oraz wydziałem ochrony środowiska. Projektem regulaminu mają się zająć radni na najbliższej sesji.
Komentarze opinie