Wielu gorzowian zastanawia się w jak szerokim stopniu rozwinięty jest system E-Urząd i czy za jego pomocą możemy załatwić daną sprawę od początku do końca za pośrednictwem internetu. Postanowiliśmy to sprawdzić.
Elektroniczna platforma urzędu miasta kryje się pod adresem www.eurzad.gorzow.pl i podzielona jest na kilka kategorii. Pierwsza to "Jak załatwić sprawę", gdzie możemy zapoznać się z procedurami udostępniania informacji publicznej, oraz rodzajem i trybami załatwiania spraw. W sekcji "Elektroniczne wnioski" znajduje się spis wniosków do załatwienia przez internet i możliwość złożenia wniosku za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej. Ta ostatnia to przekierowanie do systemu "ePUAP", czyli ogólnopolskiej platformy teleinformatycznej, służącej do komunikacji obywateli z jednostkami administracji publicznej w ujednolicony, standardowy sposób. Tą drogą gorzowianie mogą załatwić wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej, wniosek o zmianę wpisu w ewidencji działalności gospodarczej, wniosek o wpis informacji o zawieszeniu, wznowieniu lub zaprzestaniu działalności gospodarczej czy prawo jazdy.
Gorzowski E-Urząd pozwala użytkownikom kontrolować stan realizacji danej sprawy, gdzie można sprawdzić etap przygotowania naszego dowodu osobistego, prawa jazdy lub dowodu rejestracyjnego. Za pośrednictwem systemu możemy również zarezerwować sobie wizytę w wydziale komunikacji, przejrzeć miejski bank danych urzędowych (ewidencje i rejestry, obwody wyborcze, mapy) czy zadać pytania prezydentowi miasta w formie e-konsultacji.
- E-Urząd głównie komasuje informacje dla klienta. Od udostępniania informacji w jaki sposób załatwić sprawę, publikacji rejestrów i ewidencji, udostępniania map, czy też prowadzenie konsultacji lub dialogu. Klient może załatwić sprawę wykorzystując elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP, posiadając profil zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny - charakteryzuje system Anna Zaleska, rzecznik prasowy urzędu miasta.
Komentarze opinie