Reklama

Złoty medal dla Subaru Legacy

31/01/2006 22:10
ierwsze miejsce w zakresie bezpieczeństwa – złoty medal dla Subaru Legacy. Najlepszy wynik testu zderzeniowego amerykańskiego instytutu IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) przyniósł Legacy tytuł ”Top Safety Pick Award”.
Samochody były testowane w czterech kategoriach, zależnych od wielkości pojazdu: samochody małe, klasa średnia, samochody duże i vany. W klasie średniej Legacy otrzymało jako jedyne złoty medal i tytuł „Top Safety Pick Award”. Odznaczone zostały (medalem srebrnym) także inne modele w tej klasie wielkości: Audi A3, Audi A4, VW Jetta, VW Passat i Chevrolet Malibu. Medale zostały po raz pierwszy wprowadzone do klasyfikacji IIHS jako odzwierciedlenie sumarycznej klasyfikacji z trzech typów niezależnych testów przeprowadzanych przez instytut.

„Poprzez kombinację naszych trzech sprawdzonych testów chcieliśmy dostarczyć potencjalnym klientom łatwy do oceny, przejrzysty system oceny bezpieczeństwa poszczególnych samochodów” – wyjaśnia prezydent instytutu, Brian O’Neill. „Klienci nie muszą już porównywać wyników wszystkich trzech rodzajów testów w celu wybrania samochodu dla siebie. W przyszłości ten sposób oceny zastąpi stosowany dotychczas „Best Pick” (Najlepszy wybór), który był przyznawany za najlepsze wyniki w teście zderzeniowym przednim i bocznym”. Ten właśnie tytuł otrzymał ostatnio Subaru Forester.

Subaru Legacy otrzymało najwyższe oceny zarówno w teście zderzeniowym przednim, jak i bocznym. Do tego dochodzi znakomite oceny bezpieczeństwa pasażerów, wynikające z bardzo dobrego dopasowania funkcji poszczególnych elementów, takich jak pasy bezpieczeństwa z napinaczami, poduszki powietrzne i aktywne zagłówki.

Test zderzeniowy przedni wykonywany jest wg formuły stosowanej w systemie NCAP (także Euro NCAP), tzn. przy 40% pokryciu przodu i prędkości 40 mil/godz. (64 km/godz.). Uderzenie następuje w barierę deformowalną. Do pomiarów używane są najnowocześniejsze manekiny Hybryd III, dostarczające bardzo dokładnych danych umożliwiających optymalną ocenę ryzyka występowania i charakteru ewentualnych obrażeń ciała. Przy zderzeniu bocznym symulowane jest uderzenie przez samochód typu SUV w bok testowanego pojazdu. Sztywna, odporna na odkształcenia struktura boczna karoserii, boczne poduszki powietrzne oraz kurtyny chronią w tym przypadku pasażerów. Trzecim kryterium jest test zderzeniowy tylny, w którym symulowane jest uderzenie w tył samochodu przez inny pojazd poruszający się z prędkością 20 mil/godz. (32 km/godz.).

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do