ierwsze miejsce w zakresie bezpieczeństwa złoty medal dla Subaru Legacy. Najlepszy wynik testu zderzeniowego amerykańskiego instytutu IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) przyniósł Legacy tytuł Top Safety Pick Award.
Samochody były testowane w czterech kategoriach, zależnych od wielkości pojazdu: samochody małe, klasa średnia, samochody duże i vany. W klasie średniej Legacy otrzymało jako jedyne złoty medal i tytuł Top Safety Pick Award. Odznaczone zostały (medalem srebrnym) także inne modele w tej klasie wielkości: Audi A3, Audi A4, VW Jetta, VW Passat i Chevrolet Malibu. Medale zostały po raz pierwszy wprowadzone do klasyfikacji IIHS jako odzwierciedlenie sumarycznej klasyfikacji z trzech typów niezależnych testów przeprowadzanych przez instytut.
Poprzez kombinację naszych trzech sprawdzonych testów chcieliśmy dostarczyć potencjalnym klientom łatwy do oceny, przejrzysty system oceny bezpieczeństwa poszczególnych samochodów wyjaśnia prezydent instytutu, Brian ONeill. Klienci nie muszą już porównywać wyników wszystkich trzech rodzajów testów w celu wybrania samochodu dla siebie. W przyszłości ten sposób oceny zastąpi stosowany dotychczas Best Pick (Najlepszy wybór), który był przyznawany za najlepsze wyniki w teście zderzeniowym przednim i bocznym. Ten właśnie tytuł otrzymał ostatnio Subaru Forester.
Subaru Legacy otrzymało najwyższe oceny zarówno w teście zderzeniowym przednim, jak i bocznym. Do tego dochodzi znakomite oceny bezpieczeństwa pasażerów, wynikające z bardzo dobrego dopasowania funkcji poszczególnych elementów, takich jak pasy bezpieczeństwa z napinaczami, poduszki powietrzne i aktywne zagłówki.
Test zderzeniowy przedni wykonywany jest wg formuły stosowanej w systemie NCAP (także Euro NCAP), tzn. przy 40% pokryciu przodu i prędkości 40 mil/godz. (64 km/godz.). Uderzenie następuje w barierę deformowalną. Do pomiarów używane są najnowocześniejsze manekiny Hybryd III, dostarczające bardzo dokładnych danych umożliwiających optymalną ocenę ryzyka występowania i charakteru ewentualnych obrażeń ciała. Przy zderzeniu bocznym symulowane jest uderzenie przez samochód typu SUV w bok testowanego pojazdu. Sztywna, odporna na odkształcenia struktura boczna karoserii, boczne poduszki powietrzne oraz kurtyny chronią w tym przypadku pasażerów. Trzecim kryterium jest test zderzeniowy tylny, w którym symulowane jest uderzenie w tył samochodu przez inny pojazd poruszający się z prędkością 20 mil/godz. (32 km/godz.).
Komentarze opinie