Umiejętnie budując atmosferę oczekiwania na rozpoczęcie wrześniowego salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie, Volkswagen już teraz zapowiada aż osiem światowych debiutów, a to wszystko w ramach prezentacji, która obejmie w sumie ponad 50 samochodów zebranych na około 9 tys. m2 powierzchni wystawowej.
Uwaga szerokiej publiczności zwrócona będzie na koncepcyjny model o nazwie City Expert, który ma za zadanie przywoływać skojarzenia z legendarnym Garbusem, m.in. dzięki umieszczonemu z tyłu silnikowi. Nieoficjalnie mówi się o tym, że nowy samochód jest próbą wejścia niemieckiej marki do dynamicznie rozwijającego się segmentu aut wytwarzanych przy niskich kosztach produkcji. Propozycja koncernu z Wolfsburga oferowana będzie jednak klientom nie tylko w krajach rozwijających się, ale również i w Europie Zachodniej.
Kliknij, aby powiększyćW świetle reflektorów i fleszy reporterów dumnie prezentować się będzie również produkcyjna wersja kompaktowej terenówki Tiguan. Podobnie jak w przypadku Touarega, także stylistyka drugiego SUV-a Volkswagena charakteryzuje się dużą pewnością siebie. Z przodu Tiguana rzucają się w oczy niepowtarzalne proporcje, które Volkswagen pokazał po raz pierwszy w cieszącym się wielkim zainteresowaniem modelu studyjnym Concept A - połączeniu coupe i SUV-a. Patrząc z boku, między wysuniętymi nadkolami, zauważa się rozciągniętą i pełną siły sylwetkę z typowym dla Volkswagena, niepowtarzalnym tylnym słupkiem. Zwis pod ukośnym tyłem jest bardzo krótki. Wyjątkowe są poza tym przednie i tylne światła, korespondujące ze sobą kształtem.
Volkswagen będzie oferował Tiguana wyłącznie z doładowanymi silnikami z bezpośrednim wtryskiem, co jest światową nowością. To tak zwane "wysokie doładowanie" znacznie obniża zużycie paliwa oraz emisję spalin, podnosząc wydatnie dynamikę i przyjemność jazdy.
Kliknij, aby powiększyćDostępne będą trzy silniki TSI i dwa TDI. Całkowitą nowością są przy tym niezwykle ciche jednostki TDI z wtryskiem common-rail. Mają one moc 103 kW / 130 KM oraz 125 kW/ 170 KM i już przy 1750 o/m wysyłają w kierunku napędu na wszystkie koła moment 320 lub 350Nm. Oba silniki TDI spełniają już teraz wymagania normy Euro 5, która będzie obowiązywać dopiero od 2009 roku.
Mocne, oszczędne i czyste są także doładowane silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem o mocy 110 kW / 150 KM, 120 kW / 170 KM i 146 kW/ 200 KM. Nowością w ofercie Volkswagena są wersje 150 i 170 KM. Wartości momentu obrotowego zdradzają dużą siłę ciągu silników TSI. Już jednostka napędowa o mocy 150 KM rozwija 240 Nm (od 1750 o/m). W przypadku dwóch pozostałych motorów jest to 280Nm (od 1800 o/m).
Jakby tego było mało, szerokiej publiczności zaprezentuje się również aż sześć nowych modeli należących do rodziny BlueMotion.
Warto pamiętać, że pierwszym przedstawicielem tej gamy aut, opracowanych jako połączenie ekonomiczności i osiągów, ta aby jazda samochodem pozostała prawdziwą przyjemnością, był Polo BlueMotion, który dzięki dalszym udoskonaleniom konstrukcyjnym ma teraz średnie zużycie paliwa na poziomie zaledwie 3,8 litra na 100 km/h.
Nazwa BlueMotion występuje w gamie modeli VW jako określenie pojazdów, które charakteryzują się rekordowo niskim zużyciem paliwa i są przyjazne dla środowiska. Obok wspomnianego już Polo BlueMotion producent z Wolfsburga ma jeszcze dla klientów model Passat BlueMotion, który zużywa 5,1 litra oleju napędowego na 100 km (limuzyna) lub 5,2 litra (kombi).
Komentarze opinie