Według danych zebranych przez słowackie stowarzyszenie branży motoryzacyjnej ZAP, w ubiegłym roku zarejestrowano u naszych południowych sąsiadów 57 430 nowych samochodów osobowych oraz 10 196 lekkich aut dostawczych. W porównaniu z danymi za rok 2003, oznacza to spadek sprzedaży samochodów osobowych o zaledwie 0,14%. Tymczasem rynek lekkich pojazdów dostawczych osiągnął wzrost o 3%.
W rankingu najlepiej sprzedających się marek samochodów osobowych listę otwiera Skoda, która sprzedała 20 822 auta, zyskując prawie 36,7-proc. udział w rynku. Na kolejnych pozycjach uplasował się Volkswagen (4 982 szt., 8,7%), Renault (4 774, 8,3%), Peugeot (3 713, 6,5%) oraz Opel (3 260, 5,7%). Na rynku lekkich aut dostawczym liderem była firma Citroen, która sprzedała w ubiegłym roku na Słowacji 1 422 pojazdy, co dało jej prawie 14% udział, a na kolejnych pozycjach znalazły się marki Volkswagen (1 152, 11,3%), Peugeot (1 126, 11%), Opel (861, 8,4%), a także Fiat (840, 8,2%). Skoda zajęła tym razem dopiero ósmą lokatę, dzięki sprzedaży 413 aut (4% rynku), ale łącznie do klientów trafiło 21,235 samochodów tej marki, co daje udział na poziomie 31,4%.
Komentarze opinie