Reklama

Wyniki sprzedaży samochodów osobowych i dostawczych - Lipiec 2005

08/08/2005 23:37
Samochody osobowe
Zgodnie z przewidywaniami lipcowa sprzedaż samochodów osobowych była niższa niż w poprzednich miesiącach. 19 722 sztuki to o 10,75% mniej niż przed rokiem i o 15,01% mniej w porównaniu do czerwca tego roku. Skumulowana sprzedaż po siedmiu miesiącach roku wyniosła 149 178 aut, o 30,56% mniej niż rok wcześniej.

Lipiec nie przyniósł radykalnych zmian w tegorocznym rankingu najpopularniejszych marek na polskim rynku. W stosunku do czerwca kolejność producentów w pierwszej dziesiątce pozostała taka sama - wyjątek stanowią Volkswagen i Honda, które zamieniły się miejscami.

Pozycję lidera utrzymała Skoda, uzyskując wynik sprzedaży w wysokości 17 099 aut, o 37,43% mniejszy niż przed rokiem. Lipcowa sprzedaż wyniosła 2 121 sztuk i wykazała spadek w porównaniu do ubiegłego roku o 19,01%. Mniejsza sprzedaż spowodowała utratę udziału w rynku - z 12,72 do 11,46%.
Na drugim miejscu pozostała Toyota z wynikiem 16 961 sztuk, o 30,75% mniejszym niż rok wcześniej, z czego w lipcu sprzedano 2 450 aut, o 7,74% więcej niż przed rokiem. Udział japońskiej marki w rynku zmniejszył się minimalnie (o 0,03%) i wynosi obecnie 11,37%.
Trzecie miejsce z ubiegłych miesięcy zachował Fiat, którego sprzedaż wyniosła w okresie styczeń - lipiec 15 121 aut (spadek o 59,64%), z czego w lipcu - 2 034 sztuki (spadek o 37,61%). Udział marki w rynku zmalał z 17,44% do 10,14%.
Czwartą pozycję ponownie zajął Opel. Niemiecki producent sprzedał w ciągu siedmiu miesięcy 13 379 samochodów osobowych (37,05% spadku), a w lipcu - 1 782 auta, o 6,11% mniej niż przed rokiem. Opel również zmniejszył swój udział w polskim rynku - z 9,89% do 8,97%.
Piątą lokatę utrzymał Ford ze sprzedażą sumaryczną w ilości 12 040 aut (spadek o 40,03%), z czego w lipcu zakupiono 1 719 sztuk (12,25% spadku). Udział Forda zmniejszył się w ciągu roku o 1,28%, do 8,07%.
Tuż za nim uplasował się Renault. Wynik francuskiej marki po siedmiu miesiącach roku wynosi 11 206 sztuk (spadek o 46,11%), w tym 1 248 aut to sprzedaż miesięczna w lipcu (spadek o 37,13%). Także i w tym przypadku miał miejsce spadek udziału producenta w rynku - z 9,68% do 7,51%.
Lokaty siódma i ósma niezmiennie należą do przedstawicieli francuskiego koncernu PSA. Wyższą sprzedaż sumaryczną osiągnął od początku roku Peugeot - 9 789 aut, spadek o 32,92%; niższą - Citreon - 8 627 aut, wzrost o 11,89%. Rezultaty lipcowej sprzedaży obu producentów były podobne - Peugeot sprzedał 1 341 aut, odnotowując spadek wyniku o 2,4%, a klienci Citroena zakupili w tym samym czasie 1 291 aut, dzięki czemu marka uzyskała 112,69-procentowy wzrost wyniku, najwyższy w skali rynku. Na uwagę zasługuje wzrost udziału Citroena w rynku krajowym: z 3,59% przed rokiem do 5,78% obecnie. Udział Peugeota pozostał prawie taki sam (6,56% wobec 6,79% rok wcześniej, spadek o 0,2%).
Zamiana kolejności w rankingu nastąpiła na pozycjach zamykających pierwszą dziesiątkę: z przewagą 595 aut Volkswagen (6 914 aut, spadek o 26,94% rok do roku) wyprzedził Hondę (6 319 sztuk, 0,86% wzrostu). W lipcu niemiecka marka uzyskała znacznie większą przewagę - jej sprzedaż wyniosła 1 090 aut (-10,8%), natomiast Honda zanotowała sprzedaż 802 aut (spadek o 43,24%). Udział Hondy w rynku zwiększył się wyraźnie - z 2,92% do 4,24%.

Drugą dziesiątkę podsumowania otwiera Nissan, któremu udało się uzyskać wzrost sprzedaży o 6,08% (4 535 aut). W lipcu sprzedano 687 sztuk (wzrost o 62,8%). Kolejne miejsce zajął Seat (4 391 aut, wzrost o 24,99%). W lipcu sprzedaż Seata wyniosła 404 sztuki (+5,76% rok do roku). Na trzynastej pozycji znalazł się Chevrolet. Tegoroczna sprzedaż produkowanych pod szyldem GM koreańskich aut wyniosła 4 041 sztuk (264,05% wzrostu, najwyższy wskaźnik w przypadku sprzedaży sumarycznej), w tym lipcowa - 330 sztuk (spadek o 46,34%). Ekspansja producentów azjatyckich na rynki europejskie, w tym również polski, ma szerszy wymiar. Czternastą lokatę zajmuje Kia (2 638 aut, +130,59%; w lipcu 302 auta, +34,22%); kolejną - Hyundai (2 084 auta, +31,32%; w lipcu 174 auta, -45,45%). W drugiej dziesiątce rankingu producentów znalazły się jeszcze dwie dalekowschodnie marki (Mitsubishi i Suzuki), a szesnaste miejsce zajęła rumuńska Dacia - ubiegłoroczny debiutant.

Samochody dostawcze
Sprzedaż samochodów dostawczych wyniosła w siódmym miesiącu b.r. 2 662 sztuki, co oznacza czwarty w kolejności wynik w tym roku. W stosunku do lipca 2004 roku tegoroczny rezultat był mniejszy o 10,34%, a w porównaniu do poprzedniego miesiąca (czerwiec) spadek wyniósł 16,47%. Sprzedaż skumulowana osiągnęła poziom 19 333 auta i była nieznacznie mniejsza niż rok wcześniej - o 2,99%.

Liderem pozostaje tu wciąż Fiat z wynikiem skumulowanym po siedmiu miesiącach roku w wysokości 4 393 sztuki (spadek o 13,88%), w tym w lipcu - 503 auta (-27,1%). Udział marki w rynku zmniejszył się z 25,6% do 22,72%.
Druga lokata należy do Volkswagena. Niemiecki producent wyróżnia się na rynku drugą z kolei najwyższą dynamiką wzrostu sprzedaży: 3 011 sztuk to o 65,71% więcej niż przed rokiem. W lipcu pojazdy użytkowe ze znakiem VW nabyło 398 osób, o 2,84% więcej niż przed rokiem. Na przestrzeni roku udział marki w polskim rynku zwiększył się wyraźnie - z 9,12% do 15,57%.
Kolejne miejsca zajmują - podobnie jak przed miesiącem - Renault (1 967 sztuk, 6,2% spadku; w lipcu 273 sztuki, -19,47% rok do roku); Ford (1 894 auta, 2,12% spadku; w lipcu 256 sztuk, +12,28%), Mercedes (1 620 aut, 19,72% spadku; w lipcu 239 sztuk, -39,34% r/r) i Opel (1 297 aut, spadek o 2,04%; w lipcu 185 sztuk, -15,53%).
Na siódmej pozycji pozostał Peugeot ze sprzedażą sumaryczną w ilości 1 161 aut (-5,22%), z czego w lipcu zakupiono 231 sztuk (wzrost o 61,54%).
Ósmą lokatę zdobył Intrall, z wynikiem 1 011 sztuk (-5,43%, w lipcu 162 auta, -18,59%).
Znajdujący się na dziewiątej pozycji Citroen wykazał spadek sprzedaży skumulowanej o 34,68% - do poziomu 940 sztuk (w lipcu 113 aut, -0,88%).
Do czołowej dziesiątki zakwalifikowała się również marka Iveco. Na zakup pojazdów użytkowych włoskiego producenta zdecydowało się w lipcu 74 nabywców (o 4,23% więcej niż przed rokiem), a łącznie od początku roku - 777 osób (92,33% wzrostu, najlepszy rezultat tego zestawienia).

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do