Rok 2005 zamknął się w Polsce łączną sprzedażą 10 846 ciężarówek o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 6 ton. W porównaniu z rokiem ubiegłym jest to wynik gorszy o prawie 6,3%.
Pierwsze miejsce uzyskała Grupa MAN, która znalazła w sumie 2 947 klientów. Pozwoliło to uzyskać udział rynkowy w wysokości około 27,2%. Dla porównania, wynik uzyskany rok wcześniej to 2 586 sztuk, co przełożyło się na udział rzędu 22,3%. Marka MAN miała 2 378 sprzedanych pojazdów, co w porównaniu z rokiem 2004 oznacza wzrost o 21,6%. Marka Star osiągnęła tymczasem wynik 569 egzemplarzy (-9,8%).
Na drugim miejscu uplasował się DAF, z wynikiem 1 640 sprzedanych pojazdów (+15,6%), a dalej Renault Trucks (1 467, -10,8%), Mercedes-Benz (1 414, -12,5%), Volvo Truck (1 345, -21,2%), Scania (1 017, -28%) oraz Iveco (949, -9,5%).
W segmencie ciągników siodłowych powyżej 16t DMC najlepszy wynik zanotował w roku ubiegłym DAF, który znalazł 1 134 klientów (-0,1%), wyprzedzając o włos drugiego w rankingu MAN-a (1 129, +12,3%). Łączna sprzedaż osiągnęła 5 611 sztuk, czyli o 14,1% mniej niż przed rokiem.
W Polsce kupiono również 2 249 nadwozia o DMC ponad 16t. Jest to wynik o prawie 22% lepszy niż rok wcześniej (1 844). Zdecydowanym liderem segmentu został MAN, który uzyskał rezultat 628 sztuk (+30,8%). Drugi był Mercedes (364, +18,9%), a trzeci Renault (347, +16,8%). Na uwagę zasługuje wzrost sprzedaży DAF aż o 174,3%, do 277 egzemplarzy.
Komentarze opinie