Reklama

Wyniki sprzedaży aut osobowych i dostawczych w lipcu

08/08/2007 23:50
W lipcu sprzedaż nowych samochodów osobowych na polskim rynku wyniosła 24 183 sztuki i była o 6,25% mniejsza niż w czerwcu. To jednocześnie "najlepszy" lipiec od momentu wstąpienia Polski do Unii Europejskiej (w 2003 roku sprzedaż wyniosła 29 095 sztuk). Wynik z ostatniego miesiąca jest o 28,2% większy od ubiegłorocznego (18 864 sztuki). W bieżącym roku tylko w styczniu i lutym była niższa sprzedaż, odpowiednio: 22 770 i 22 019 sztuk.

Łącznie przez siedem miesięcy tego roku sprzedaż samochodów osobowych wyniosła 173 784 sztuki, tj. o 25,38% więcej niż w analogicznym okresie 2006 roku. Czołowa 10 rankingu zachowała swoje pozycje w zestawieniu. Pierwsze 8 firm, zanotowało również analogiczną do rankingu sprzedaż miesięczną. Tylko znajdująca się na 10 pozycji Honda sprzedała więcej samochodów w lipcu niż 9’ty w klasyfikacji Citroen. Należy podkreślić, że każda firma z pierwszej 10 sprzedała mniej samochodów niż w czerwcu - największy spadek dotyczy Citroena (-19,53%) - ale jednocześnie więcej niż w lipcu 2006 roku (największy wzrost Peugeot, +54,15%). W zestawieniu rocznym, spośród czołowej 10’tki, tylko Renault zanotowało gorszy wynik (-1,94%).

Największą miesięczną sprzedażą może pochwalić się aktualny lider rynku, czyli Toyota (2 869 sztuk). W zestawieniu rocznym, samochody tej marki kupiło już 21 922 osoby (udział w rynku 12,61%) i jest to jedyny rezultat Kliknij, aby powiększyćpowyżej 20 000 sztuk. Na drugim miejscu, zarówno w zestawieniu miesięcznym jak i rocznym, uplasowała się Skoda, odpowiednio: 2 509 i 19 563 sztuki (udział w rynku 11,26%). Po siedmiu miesiącach, strata czeskiego producenta do lidera wzrosła do 2 359 sztuk. Na trzeciej pozycji znajduje się włoski Fiat, który w lipcu sprzedał tylko 6 samochodów mniej od Skody (2 503 sztuki), a jego skumulowany wynik to 16 973 sztuk (udział w rynku 9,77%). Mieszczący się na czwartej lokacie Opel, znalazł w ostatnim miesiącu 2 070 nabywców, a w sumie 15 450 (udział w rynku 8,89%). Pierwszą piątkę zamyka Ford, z miesięcznym wynikiem sprzedaży w wysokości 1 898 sztuk. Sumaryczny rezultat tej marki to 12 759 sztuk (udział w rynku 7,34%). Na dalszych pozycjach uplasowały się w kolejności miesiąc/rok: Peugeot (1 654/11 926 sztuk), Volkswagen (1 610/11 350 sztuk), Renault (1 342/9 502 sztuki), Citroen (1 071/8 111 sztuk) i Honda (1 142/7 644 sztuki).

Mitsubishi (21 lokata) zanotowało największy wskaźnik wzrostu, w porównaniu z wynikami czerwcowymi - 256 sztuk w lipcu to o 49,71% więcej niż miesiąc wcześniej. Wysoki przyrost sprzedaży należy również do Nissana (14 lokata, 705 sztuk, +28,65%) i Chryslera (29 lokata, 49 sztuk, +32,43%). W zestawieniu lipiec 2007/lipiec 2006, pięć firm zdołało podwoić swoją sprzedaż, a są to wg. kolejności w rankingu: Kia (11 lokata, 587 sztuk, +106,69%), SEAT (12 lokata, 702 sztuki, +172,09%), Subaru (23 lokata, 121 sztuk, +290,32%), Jeep (26 lokata, 83 sztuki, +130,56%) i Lancia (37 lokata, 16 sztuk, +100%).

Podsumowując zestawienie sprzedaży po siedmiu miesiącach bieżącego roku, trzeba zwrócić uwagę na bardzo wysoki wzrost sprzedaży marki Dodge - 376 sztuk to o 279,80 więcej niż przed rokiem. Ponad dwukrotnie wyższą sprzedaż zanotowała również 11’ta w rankingu Kia - 4 944 sztuki (+110,20%) oraz 13’te Suzuki - 4 072 sztuki (+115,56%). Spośród czołowej 10, lider zestawienia - Toyota - wykazał wzrost sprzedaży w wysokości 24,76%. Japoński producent również w zestawieniu ilościowym zajmuje pierwsze miejsce. Od początku roku liczba nabywców zwiększyła się o 4 351 nowych osób.

Samochody dostawcze

W lipcu sprzedano na polskim rynku 4 222 pojazdy dostawcze i jest to również najlepszy rezultat lipcowy od momentu przystąpienia Polski do UE. Wynik ten jest o 6,68% mniejszy niż przed miesiącem, ale o 37,35% większy w porównaniu do analogicznego miesiąca ubiegłego roku. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy bieżącego roku przybyło łącznie 27 936 samochodów dostawczych, o 31,95% więcej niż rok wcześniej.

W pierwszej dziesiątce listy najpopularniejszych producentów tylko jedna firma wykazała spadek sprzedaży tegorocznej w stosunku do 2006 roku. Jest to Opel sklasyfikowany na 9. pozycji. Wszystkie miejsca na podium zajmują niezmiennie te same firmy. Na najwyższym stopniu znajduje się Fiat z wynikiem 5 624 sprzedanych aut i 21-procentowym wzrostem. Jednak udział Fiata w rynku nieznacznie się osłabił w ciągu roku - z 21,9 do 20,1%. Wiceliderem pozostaje Renault, którego pojazdy kupiło 3 712 nabywców, o 28,6% więcej niż przed rokiem. Taki wynik oznacza dla francuskiego producenta nieznaczny spadek udziału w polskim rynku - z 13,6% do 13,3%. Trzecia lokata należy do Volkswagena, który sprzedał od początku roku 3 471 swoich aut i osiągnął 36,5% wzrostu. Udział niemieckiej marki wzrósł z 12,0 do 12,4%.

Kliknij, aby powiększyćW siódmym miesiącu roku dwie firmu z czołowej trójki uzyskały większe wyniki niż rok wcześniej: Fiat 824 sztuk, wzrost o 31,2% oraz VW 504 sztuki, wzrost o 31,2%. Sklasyfikowany na drugiej pozycji Renault uzyskał mniejszy niż rok wcześniej wynik, sprzedając 499 sztuk, odnotowując tym samym spadek o 8,6%, Na czwartą pozycji znalazł się Ford z wynikiem tegorocznej sprzedaży w wysokości 2 409 sztuk i 12-proc. wzrostem. Lipcowy rezultat Forda - 350 sprzedane auta - jest o 24,1% większy niż rok wcześniej. Na piątym miejscu podsumowania uplasował się Peugeot ze sprzedażą na poziomie 2 397 aut, o 67,3% większą niż rok wcześniej, z czego 352 sztuki sprzedano w lipcu, a to oznacza 89,2% wzrostu. Podobny rezultat sprzedaży osiągnął kolejny producent znad Sekwany - Citroen, który znalazł 2 359 klientów na swoje pojazdy i odnotował tym samym 80-procentowy wzrost w ciągu roku. Wynik uzyskany w lipcu - 345 samochodów jest o 85,5% większy niż przed rokiem. Kolejne lokaty należą do Mercedesa (1 832 auta, wzrost o 38,3%; w lipcu - 327 sztuki, wzrost o 55%) i Nissana (1 362 auta, wzrost o 92,9%; w lipcu - 273 sztuki; wzrost o 110%). Na dziewiątej pozycji znalazł się Kliknij, aby powiększyćOpel, wspomniany wcześniej jako jedyna firma o malejącej tendencji sprzedaży. Tegoroczny wynik wyniósł 1 027 sztuk, to o 17,1% mniej niż w ub. roku; lipcowa sprzedaż 169 sztuk jest jednak większa o 10,5% niż przed rokiem. Czołową dziesiątkę półrocznego notowania zamyka Toyota z rekordowymi w tym gronie wskaźnikami wzrostu: wynik sumaryczny 973 auta jest o 508,1% większy, a miesięczny 134 auta - o 458,3% większy niż przed rokiem. Rekordowe wskaźniki wzrostu odnotował także sklasyfikowany na 17-stej pozycji Ssangyong. Sprzedając od początku roku 98 aut, zapewnił sobie wzrost o 880% w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego. Miesięczny wynik producenta w ilości 32 aut jest o 1500% większy niż przed rokiem.

Spośród producentów zajmujących pozycję w drugiej dziesiątce zestawienia, pięć firm odnotowało wzrost sumarycznej sprzedaży. Należą do nich: Iveco, Mitsubishi, FSO, Skoda oraz wspomniany wcześniej Ssangyong. Pozostałe firmy z drugiej dziesiątki: Intrall, Kia, GAZ, Andoria oraz Hyundai odnotowały spadek sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do