Reklama

Wyniki psychotestu stopwariatom.pl

01/11/2005 22:20
Przeszło 120 tysięcy internautów wypełniło psychotest w internetowym serwisie kampanii „Stop wariatom drogowym”. Ponad połowa z nich (55,7%) zakwalifikowała się do grupy ostrożnych kierowców, dwóch na pięciu zachowuje się na drodze umiarkowanie, a zaledwie 3% kierowców uzyskało miano „wariata drogowego”.

Psychotest był tą częścią serwisu internetowego www.stopwariatom.pl, która cieszyła się największym zainteresowaniem internautów. Osoby uczestniczące w teście odpowiadały na pytania dotyczące typowych zachowań na drodze oraz stażu „za kierownicą”. Na podstawie zdobytych punktów, uczestnicy klasyfikowani byli do trzech grup kierowców: ostrożnych, umiarkowanych i wariatów drogowych.

Ponad połowę uczestników testu – tzw. ostrożnych kierowców – stanowiły osoby w wieku 30-55 lat, które jeżdżą samochodem od 5 do 30 lat, spędzają w swoim samochodzie do dwóch godzin dziennie i tylko czasami przekraczają dozwoloną prędkość.

Polski „wariat drogowy” to kierowca młody (granice wiekowe to w 75% 17-29 lat), posiadający prawo jazdy nie dłużej niż 4 lata, bardzo często lub zawsze łamiący przepisy. 95% kierowców zakwalifikowanych do tej kategorii przyznało się, że przekracza dozwoloną prędkość, 81% wyprzedza na trzeciego, 62% uczestniczyło w kolizji i aż 71% zdarza się prowadzić samochód pod wpływem alkoholu.

Zdaniem socjologów i psychologów kierowcy bardzo często podchodzą do swoich umiejętności niemal bezkrytycznie. Coraz częściej też, wsiadając do samochodu, stają się wyjątkowo agresywni i bezwzględni. Dlatego celem ogólnopolskiej kampanii „Stop wariatom drogowym” było budowanie wśród kierowców świadomości zagrożeń, jakie niesie ze sobą nadmierna prędkość, brawura i nieuwaga. Badania skuteczności kampanii zrealizowane przez Instytut Pentor i SMG/KRC pokazały, że Polacy pozytywnie ocenili zastosowaną w kampanii kreację. Ponad 80% badanych podkreśliło potrzebę realizacji tego typu kampanii prewencyjnych.

PZU SA angażuje się w działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa kierowców w ramach prowadzonej od wielu lat działalności prewencyjnej. Zgodnie z ustawą o działalności ubezpieczeniowej (art. 149) firmy ubezpieczeniowe mogą z części własnych dochodów tworzyć tzw. fundusz prewencyjny. Zgromadzone środki z funduszu prewencyjnego PZU SA przeznaczane są przede wszystkim na likwidację zagrożeń dla życia i zdrowia ludzi oraz ochronę ich mienia. PZU SA jest jedną z niewielu firm ubezpieczeniowych, która tworzy taki fundusz. W ramach działalności prewencyjnej PZU organizuje m.in. takie ogólnopolskie akcje jak „Bezpieczna szkoła z PZU” czy „As bezpiecznej jazdy”. Ponadto w tym roku firma przekazała wysokiej klasy sprzęt ratowniczy o wartości 2 mln zł. 30 gminom nadmorskim.

źródło pzu.pl
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do