Reklama

Wyniki III Supertestu Ekonomii

12/06/2006 08:27
Osiem aut stanęło na starcie III Supertestu Ekonomii: Citroen C3 1.4 HDi, Dacia Logan 1.5 dCi, Fiat Panda 1.3 Multijet, Kia Picanto 1.0 LPG, Peugeot 107 1.4 HDi, Skoda Fabia Kombi 1.4 D, Suzuki Swift 1.25 DDiS oraz Toyota Prius 1.5. Na uwagę zasługuje m.in. fakt, że po raz pierwszy w tej próbie uczestniczył samochód zasilany LPG oraz z napędem hybrydowym.
Kliknij, aby powiększyćTrasa tegorocznej imprezy prowadziła z Warszawy przez Mińsk Mazowiecki, Ostrów Mazowiecką do Łomży i dalej przez Ruciane-Nidę, Piecki, Szczytno, Jedwabno, Nidzicę, Mławę i Płońsk z powrotem do Warszawy, a jej łączna długość wynosiła około 504 km. Po drodze zaplanowano krótkie przerwy i jedną dłuższą na posiłek. Tak zapewne będą wyglądać nasze wakacyjne podróże. Jak się okazało, mogą one być tańsze niż by się mogło wydawać. Pod warunkiem, że jazda - jak w Superteście Ekonomii - odbywać się będzie w zgodzie z przepisami ruchu drogowego, a w szczególności z obowiązującymi normami prędkości. Oto efekty.

Zwycięski Peugeot 107 1.4 HDi, prowadzony przez Andrzeja Dąbrowskiego, zużywał na trasie średnio 2,92 l oleju napędowego na 100 km. Koszt paliwa (14,07 l po 3,89zł/l) na całej trasie wyniósł tylko 54 zł 73 gr. Największa w stawce (cięższa od zwycięskiego Peugeota prawie o pół tony) i wyposażona w silnik o największej pojemności (1496 cm3) hybrydowa Toyota Prius przejechała trasę, zużywając przeciętnie 3,96 l benzyny (4,16 zł/l) na 100 km. Dwupaliwowa Kia Picanto spaliła 20,87 l gazu (1,99 zł/l) i 6,5 l benzyny. Łączny koszt paliwa Kii był niższy od wartości benzyny zużytej przez Priusa, ale wyższy od pozostałych uczestników testu korzystających z oleju napędowego.

Mistrzem zasięgu została w tym roku Dacia Logan, która dysponując 50-litrowym zbiornikiem paliwa i zużywając średnio 3.21 l/100 km, mogłaby pokonać bez uzupełniania paliwa dystans 1558 km. Druga w tej klasyfikacji Skoda Fabia Kombi wyposażona w 45-litrowy bak, mimo mniejszego spalania (3,12 l/100 km), ma zasięg o 100 km mniejszy.

W klasyfikacji „Najtańszy w eksploatacji” po raz trzeci triumfował Fiat Panda. Koszt eksploatacji 1 kilometra przy założeniu, że kupiony za 35 000 zł samochód przejedzie 100 tys. km, zużywając średnio 3,05 l oleju napędowego na 100 km po 3,89 zł/l, wyniósł 46 gr.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do