W roku 2005 akcja kredytowa polskich autobanków zmniejszyła się o około 20%. Siedmiu graczy tego rynku zawarło około 54,7 tys. umów kredytowych o wartości 1,7 mld zł, podczas gdy w roku 2004 było to odpowiednio 77,3 tys. i 2,1 mln zł (odpowiednio spadek o ponad 19% i 29%). Lider rynku, Volkswagen Bank, podpisał w ubiegłym roku z klientami 16 719 umów kredytowych o wartości około 618,4 mln zł.
Druga w klasyfikacji Toyota Bank miała 7 002 zawarte umowy o wartości 269,9 mln zł, wyprzedzając kolejno Fiat Bank (14 240; 208,6 mln zł), Ford Bank (5 663; 188,8 mln zł), DaimlerChrysler Bank (1 881; 164,4 mln zł), Renault Credit (5 089; 118,5 mln zł) oraz GMAC Bank (4 159; 107,3 mln zł).
Komentarze opinie