Nowy system rezerwacji samochodów przez Internet uruchomiła firma Express, działająca na polskim rynku wypożyczalni samochodów. System ułatwia klientom szybsze i gwarantowane wypożyczenie samochodu, a Expressowi pozwala na efektywniejsze zarządzanie flotą 720 aut przeznaczonych do najmu krótkoterminowego. Rozwiązanie pozwala klientowi zapłacić za wypożyczenie - i natychmiast - bo w momencie płatności, uzyskać gwarancję otrzymania pojazdu. W niektórych innych systemach, po wypełnieniu formularza klient musi czekać na potwierdzenie rezerwacji przez pracownika wypożyczalni.
Nowy system rezerwacji Expressu jest w zasadzie platformą transakcyjną, z wykorzystaniem której dokonuje się płatności, pełnej lub zaliczkowej za wynajem. Potwierdzenie rezerwacji przez system jest równoznaczne z gwarancję otrzymania samochodu w zamówionej klasie i we wskazanym miejscu. Warunek jest tylko jeden: rezerwacja musi być dokonana na co najmniej trzy dni przed terminem wypożyczenia. "Zdecydowaliśmy się na błyskawiczne gwarantowanie klientom podstawienia samochodu, aby skrócić czas poszukiwania i wyeliminować okresową niepewność dotyczącą dostępności auta - mówi dyrektor Expressu Hubert Laszczyk. - W przypadku, gdy wszystkie samochody z klasy zamówionej przez klienta są zajęte, otrzyma on samochód wyższej klasy w cenie zamówionego. Podjęcie takiego zobowiązania jest może nieco ryzykowne, ale dysponując tak dużą flotą aut mogliśmy sobie na nie pozwolić, a w ostatecznym rachunku sprzyja ono budowie zaufania klienta".
System zapewnia klientom maksymalne bezpieczeństwo. Dane przesyłane pomiędzy przeglądarką klienta a serwerem są szyfrowane protokołem SSL (Secure Sockets Layer). Obsługa płatności przez firmę zewnętrzną (eCard S.A.) zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa przez zastosowanie najnowszych zabezpieczeń transakcji - 3D Secure (Verified by VISA oraz MasterCard SecureCode), a także dzięki rozwiązaniu, w którym żadne informacje dotyczące kart kredytowych klientów nie trafiają do wypożyczalni i co równie ważne, nigdzie nie są one przechowywane. Klient ma gwarancję, że numer jego karty zna tylko on i jego bank. Obsługiwane karty to EuroCar/MasterCard, Visa i American Express.
Jeżeli klient z jakichś powodów nie chce lub nie może zapłacić karta kredytową, dokonuje jedynie wstępnej rezerwacji, potwierdzanej następnie przez pracownika Expressu. Od początku funkcjonowania systemu prawie wszystkie rezerwacje były związane z płatnościami. Pierwszy klient dokonał rezerwacji już w kilka godzin po uruchomieniu serwisu. Była to rezerwacja z zagranicy na Forda Mondeo, tygodniowa i z pełną płatnością. Fakt, że aż 40% klientów decyduje się na pełną płatność z góry, potwierdza jak istotne dla klientów jest minimalizowanie formalności.
Dodatkową zaletą systemu jest jego otwartość, bezproblemowo współdziała on z innymi serwerami i może być udostępniany współpracującym hotelom, liniom lotniczym i firmom assistance. Jako pierwsze specjalnie dedykowany formularz wprowadziły na swoje strony internetowe linie lotnicze Centralwings.
Komentarze opinie