Reklama

Wydatki na reklamę aut osobowych - podsumowanie 2005

16/03/2006 00:29
W roku 2005 wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach (telewizja, radio, gazety i magazyny) wyniosły w sumie prawie 573,9 mln zł - wynika z danych firmy Expert-Monitor. Dla porównania, kwota przeznaczona na ten sam cel rok wcześniej osiągnęła poziom 598,2 mln zł.
W ubiegłym roku największe kwoty na reklamę aut osobowych przypadły gazetom (198,3 mln zł), które wyprzedziły kolejno stacje telewizyjne (171,5 mln zł), magazyny (118,9 mln zł) oraz radio (85,1 mln zł). Wydatki na reklamę samochodów osobowych stanowiły 5,2% wszystkich nakładów na reklamę w mediach.

W porównaniu z danymi za 2004 r. wydatki na reklamę samochodów osobowych skurczyły się o 4,1%, natomiast liczba emisji wyniosła łącznie 168 094 (+35,6%). W rozbiciu na poszczególne media, wzrost wydatków reklamowych zanotowały wyłącznie stacje radiowe (+28,9%) oraz gazety (+21,4%). Liczba emisji reklam samochodów osobowych zwiększyła się w radiu (+100,7%) oraz w telewizji (+4,1%), natomiast w przypadku gazet i magazynów nastąpił spadek odpowiednio o 11,4% i 19,2%.

Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów. ([email protected])
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do