W marcu wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach (telewizja, radio, gazety i magazyny) wyniosły w sumie ponad 55,9 mln zł - wynika z danych firmy Expert-Monitor. Dla porównania, kwota przeznaczona na ten sam cel rok wcześniej osiągnęła poziom 64,3 mln zł.
Największe kwoty na reklamę aut osobowych przypadły gazetom (20,4 mln zł), które wyprzedziły kolejno telewizję (18,8 mln zł), magazyny (10,9 mln zł) oraz radio (5,8 mln zł). Wydatki na reklamę samochodów osobowych stanowiły 5,1% wszystkich nakładów na reklamę w mediach.
Licząc od początku roku, wydatki reklamowe producentów i importerów samochodów osobowych osiągnęły poziom około 137,7 mln zł - wynik ubiegłoroczny to prawie 149,3 mln zł.
W porównaniu z danymi za 2005 r. wydatki na reklamę samochodów osobowych w marcu bieżącego roku skurczyły się o 13,1%. Liczba emisji wyniosła łącznie 13 521 razy (-40,2%). Najwięcej reklam samochodowych ukazało się w radiu (6 842), a na dalszych pozycjach były stacje telewizyjne (4 538), gazety (1 781) oraz magazyny (360).
W podobnej statystyce na pierwszy kwartał bieżącego roku widoczny jest spadek wydatków reklamowych branży samochodowej o 7,8%, natomiast liczba emisji wyniosła w tym okresie 36 716 (-20,9%). Zdecydowanie najwięcej spotów wyemitowały stacje radiowe (21 011), które wyprzedziły pod tym względem telewizję (10 428), gazety (4 441) oraz magazyny (836).
Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów. ([email protected])
Komentarze opinie