W kwietniu wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach (telewizja, radio, gazety i magazyny) wyniosły w sumie ponad 71,5 mln zł - wynika z danych firmy Expert-Monitor. Dla porównania, kwota przeznaczona na ten sam cel rok wcześniej osiągnęła poziom 53,1 mln zł.
Największe kwoty na reklamę aut osobowych przypadły stacjom telewizyjnym (29,2 mln zł), które wyprzedziły kolejno gazety (19,1 mln zł), magazyny (13,4 mln zł) oraz radio (9,8 mln zł). Wydatki na reklamę samochodów osobowych stanowiły 5,7% wszystkich nakładów na reklamę w mediach.
Licząc od początku roku, wydatki reklamowe producentów i importerów samochodów osobowych osiągnęły poziom około 209,4 mln zł - wynik ubiegłoroczny to 202,4 mln zł.
W porównaniu z danymi za 2005 r. wydatki na reklamę samochodów osobowych w kwietniu bieżącego roku wzrosły o 34,6%. Liczba emisji wyniosła łącznie 21 261 razy (+60,5%). Najwięcej reklam samochodowych ukazało się w radiu (9 807), a na dalszych pozycjach były stacje telewizyjne (9 621), gazety (1 451) oraz magazyny (382).
W podobnej statystyce od początku roku widoczny jest wzrost wydatków reklamowych branży samochodowej o 3,4%, natomiast liczba emisji wyniosła w tym okresie 58 905 (-1,3%). Zdecydowanie najwięcej spotów wyemitowały stacje radiowe (31 739), wyprzedzając pod tym względem telewizję (20 049), gazety (5 899) oraz magazyny (1 218).
Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów. ([email protected])
Komentarze opinie