Reklama

Wydatki na reklamę aut osobowych - czerwiec 2006

26/07/2006 14:01
W czerwcu wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach (telewizja, radio, gazety i magazyny) wyniosły w sumie około 68,3 mln zł - wynika z danych firmy Expert-Monitor. Dla porównania, kwota przeznaczona na ten sam cel rok wcześniej osiągnęła poziom prawie 65,1 mln zł.
Największe kwoty na reklamę aut osobowych przypadły stacjom telewizyjnym (24,5 mln zł), które wyprzedziły kolejno gazety (18,7 mln zł), magazyny (15,7 mln zł) oraz radio (9,4 mln zł). Wydatki na reklamę samochodów osobowych stanowiły 5,6% wszystkich nakładów na reklamę w mediach.

Licząc od początku roku, wydatki reklamowe producentów i importerów samochodów osobowych osiągnęły poziom około 340,4 mln zł - wynik ubiegłoroczny to 324,8 mln zł.

W porównaniu z danymi za 2005 r. wydatki na reklamę samochodów osobowych w czerwcu bieżącego roku wzrosły o 4,9%. Liczba emisji wyniosła łącznie 20 725 razy (+13,3%). Najwięcej reklam samochodowych ukazało się w radiu (13 365), a na dalszych pozycjach były stacje telewizyjne (5 343), gazety (1 505) oraz magazyny (512).

W podobnej statystyce za pierwsze półrocze liczba emisji wyniosła 104 115 (+11,9%). Zdecydowanie najwięcej spotów wyemitowały stacje radiowe (60 701), wyprzedzając pod tym względem telewizję (32 496), gazety (8 796) oraz magazyny (2 122).

Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów. ([email protected])
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do