W listopadzie wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach (telewizja, radio, gazety i magazyny) wyniosły w sumie ponad 46,2 mln zł - wynika z danych firmy Expert-Monitor. Dla porównania, kwota przeznaczona na ten sam cel rok wcześniej osiągnęła poziom 48,1 mln zł.
Największe kwoty na reklamę aut osobowych przypadły gazetom (14,3 mln zł) i stacjom telewizyjnym (14,1 mln zł), które wyprzedziły kolejno magazyny (9,7 mln zł) i radio (8,1 mln zł). Wydatki na reklamę samochodów osobowych stanowiły jedynie 3,2% wszystkich nakładów na reklamę w mediach.
Licząc od początku roku, wydatki reklamowe producentów i importerów samochodów osobowych osiągnęły poziom prawie 587,3 mln zł. Wynik ubiegłoroczny to 543,2 mln zł.
W porównaniu z danymi za 2005 r. wydatki na reklamę samochodów osobowych w listopadzie bieżącego roku zmniejszyły się o 3,9%. Liczba emisji wyniosła łącznie 14 468 (+23,1%). Najwięcej reklam samochodowych ukazało się w radiu (10 052), a na dalszych pozycjach były stacje telewizyjne (2 745), gazety (1 316) oraz magazyny (355).
W podobnej statystyce za jedenaście miesięcy bieżącego roku liczba emisji wyniosła 185 523 (+15,8%). Zdecydowanie najwięcej spotów wyemitowały stacje radiowe (110 481), wyprzedzając pod tym względem telewizję (55 706), gazety (15 317) oraz magazyny (4 019).
Komentarze opinie