Hella jest pierwszym dostawcą, który otrzymał trzy zamówienia na produkcję seryjną systemów wsparcia kierowcy na międzynarodowych rynkach: asystenta zmiany pasa z 24-gigahercowymi radarami dla niemieckiego producenta samochodów, adaptacyjnego tempomatu ACC, opartego na czujnikach podczerwonych, a także systemu kamery cofania dla producenta amerykańskiego. Wszystkie trzy rozwiązania wejdą wkrótce do produkcji.
Nowością jest hellowski elektroniczny asystent parkingowy, który pozwala kierowcy automatycznie, komfortowo i bezpiecznie zaparkować nawet w ciasnym miejscu. Ultradźwiękowy czujnik automatycznie mierzy długość i szerokość przestrzeni parkingowej podczas jazdy obok, nawet biorąc pod uwagę krawężniki. Jeśli przestrzeń jest wystarczająco duża, procedura parkowania może być rozpoczęta. Kierowca naciska tylko gaz i hamulec, sterowanie odbywa się automatycznie.
Innowacje na polu bezpieczeństwa i komfortu jazdy są standardowym elementem badań i konstrukcji Helli. Celem jest szerokie wprowadzenie systemów wsparcia kierowcy dla ciągłego podnoszenia poziomu bezpieczeństwa jazdy. Warunkiem wstępnym jest akceptowalność stosunku ceny do zalet zarówno dla producentów, jak i kierowców - mówi Tilman Seubert, szef działu wstępnego opracowania elektronicznego w Helli. "Zarówno 24-gigahercowy czujnik radarowy, który można zastosować w różnych dziedzinach, jak i system ACC oparty na podczerwieni, zapewniają niezawodną technikę i technologię za cenę, która nie stanowi przeszkody w szerokim rozpowszechnianiu we wszystkich klasach pojazdów".
Obecnie inżynierowie Helli opracowują system ACC oparty na 24-gigahercowym radarze. W przeciwieństwie do istniejącej już technologii podczerwonej (LIDAR), system jest przeznaczony dla małych i średnich prędkości. Ponadto Hella pracuje nad dodatkową funkcją opartego na podczerwieni ACC: automatycznym hamulcem awaryjnym.
Komentarze opinie