Informację z realizacji zadań w zakresie bezpieczeństwa publicznego w mieście w okresie od 1 kwietnia 2010 r. do 30 kwietnia 2011 r. zaprezentował Jan Figura, dyrektor wydziału zarządzania kryzysowego Urzędu Miasta. – Zagrożenia cywilizacyjne w naszym mieście można podzielić na dwie podstawowe grupy – stale występujące na terenie Gorzowa oraz tymczasowe – tłumaczył J. Figura. Do stałych zaliczymy wszystkie zakłady przemysłowe posługujące się substancjami niebezpiecznymi jak np. amoniak oraz stacje paliw. Natomiast zagrożenia tymczasowe to m.in. wody powodziowe i gruntowe na Zawarciu i Zakanalu. J. Figura przedstawił dokładnie zakres kompetencji i odpowiedzialności za obiekty i urządzenia powodziowe na terenie miasta. Lubuski Zarząd Melioracji odpowiada za wały przeciwpowodziowe oraz kanały – opaskowy wzdłuż Wału Długiego, Siedlicki, Deszczański, Wieprzycki, Łupowski, Marwicki, a także rzeki Kłodawka, Srebrna, przepompownia Niwice. Za Wartę i kanał Ulgi odpowiada Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej. Natomiast pod opieką wydziału gospodarki komunalnej Urzędu Miasta jest kanał Mazowiecki, rów boczny A i przepompownia Zawarcie, a wydział ochrony środowiska i rolnictwa odpowiada za rów S-2, rów Karniński oraz rowy melioracji szczegółowej. Miasto w okresie zagrożenia powodziowego maj-czerwiec 2010 r. i wrzesień-listopad 2010 r. na swoich rowach odprowadzających wody gruntowe o łącznej długości 23 874 m, wykonało prace konserwacyjne na łączną kwotę 179 tys. zł. Ponadto w okresie od 2010 r. do 30 marca 2011 r. wykoszono wały na długości 14 600 m, udrożniono kanały odprowadzające wody z Zakanala (18 km), ułożono obwałowania z worków z piaskiem na długości ok. 3 500 m wykorzystując 88 tys. worków, 2 750 ton żwiru, około 7 km folii wodoszczelnej. Na naprawę dróg gruntowych zużyto 2 180 ton gruzu i tłucznia. W działania było zaangażowanych 50 strażaków z Komendy Miejskiej PSP w Gorzowie oraz 12 z OSP, a także 15 więźniów z Zakładu Karnego, 300 wolontariuszy mieszkańców miasta. Pracowało 14 pomp szlamowych. Łączna kwota poniesionych kosztów przez miasto to 860 612 zł, z czego Lubuski Urząd Wojewódzki zwrócił 259 797 zł. Radni zapoznali się także z informacjami dotyczącymi bezpieczeństwa przygotowanymi przez Komendę Miejską Policji, Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej, Straż Miejską, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego i Powiatowego Lekarza Weterynarii w Gorzowie.
Komentarze opinie