Sergio Marchionne, stojący na czele Fiata, oraz Jean Martin Folz, reprezentujący PSA Peugeot Citroen, poinformowali 11 maja o rozpoczęciu nowego etapu współpracy między obu koncernami wraz z uruchomieniem w obiekcie przemysłowym Sevel we Włoszech produkcji nowego pojazdu dostawczego X250. Wartość inwestycji przekroczyła kwotę 1,1 mld EUR.
Kliknij, aby powiększyćJako następca modelu, który odniósł duży sukces, nowy samochód dostawczy pozostaje wzorem w swojej kategorii w zakresie stylizacji, funkcjonalności, osiągów, komfortu i niezawodności. Charakteryzują go nowe linie nadwozia, łatwość załadunku oraz wyjątkowa jakość prowadzenia. Pojazd jest wyposażony w nowoczesne elementy w zakresie elektroniki i bezpieczeństwa, ale przede wszystkim pozwala na zredukowanie kosztów zarządzania. Wyposażony w układ mechaniczny swoich poprzedników (napęd przedni i silniki ustawione poprzecznie), nowy model prezentuje szeroką gamę:
- modele do przewozu towarów i osób oraz nadwozie przystosowane do adaptacji i montażu
dodatkowego wyposażenia;
- dopuszczalna masa całkowita od 3 do 4 ton;
- dwa typy mostów napędowych: dla kół i ogumienia 15"" (dopuszczalna masa całkowita od 3 do 3,5 ton) i 16"" (dopuszczalna masa całkowita od 3,5 do 4 ton);
- ładowność użytkowa od 1000 do 2000 kg;
- trzy rozstawy osi, cztery długości i trzy wysokości dla furgonów;
- siedem objętości przestrzeni ładunkowej, od 8 do 17 m3;
- cztery rozstawy osi i pięć długości nadwozia.
Nowy model jest oferowany w czterech wersjach silnikowych. Są to jednostki wysokoprężne z turbodoładowaniem, 16-zaworowe z technologią common-rail i wtryskiem bezpośrednim najnowszej generacji (wielopunktowym), rozwijające moc od 100 do 157 KM. Silniki te, respektujące środowisko (zgodność z normą Euro 4), zostały wyposażone w pięcioprzełożeniową lub nową, sześcioprzełożeniową manualną skrzynię biegów i osiągają wysokie momenty obrotowe (od 250 do 400Nm) przy niskiej prędkości obrotowej silnika. Klientom powyższe parametry gwarantują moc, doskonałe przyspieszenie przy zmianie biegów, przyjemność prowadzenia, optymalny komfort oraz małe zużycie paliwa.
Kliknij, aby powiększyćModel X250 plasuje się na czele samochodów swojego segmentu w zakresie bezpieczeństwa i komfortu. Świadczą o tym np. karoserie z konstrukcją usztywniającą, nowe systemy hamowania z czterema hamulcami tarczowymi i zastosowanie seryjne, dla całej gamy, wbudowanego systemu ABS, wyposażonego w funkcję EBD (system elektronicznego rozdziału siły hamowania) i poduszki powietrznej dla kierowcy. Ponadto, w zależności od rynku i wersji (w wyposażeniu standardowym lub opcjonalnym) oferowany jest system antypoślizgowy (ASR), system stabilizacji toru jazdy (ESP), poduszki kurtynowe i boczne oraz poduszka powietrzna dla pasażera z przodu, podobnie jak urządzenia zabezpieczające przed kradzieżą pojazdu lub załadunku.
Nowy model potwierdza dbałość o wskaźniki związane z ergonomią, komfortem akustycznym i termicznym oraz elastycznością zawieszenia. Komfort jazdy jest dla kierowcy szczególnie ważny ze względu na spędzanie za kierownicą długich godzin, często w trudnych warunkach. Dlatego wnętrze zostało skonstruowane na wzór wygodnego miejsca pracy, dobrze oświetlonego i cichego, z licznymi schowkami (pojemniki w drzwiach, półki) na przedmioty osobiste (komputer, telefon komórkowy, mapy drogowe). Także przestrzeń ładunkowa została dokładnie przemyślana, aby ułatwić codzienne używanie pojazdu bez stresu i zmęczenia. Przegrody do załadunku, prawidłowo powiązane, są przestronne. Dostęp ułatwiają niskie progi i drzwi o dużych wymiarach, zarówno tylne, otwierane skrzydłowo, jak i boczne, przesuwane. Poczuciu komfortu sprzyjają również tylne zawieszenie pneumatyczne z korektą prześwitu oraz urządzenia komunikacyjne i multimedialne - od zestawu głosnomówiącego Bluetooth po odtwarzacz MP3.
Komentarze opinie