Grupa BMW, DaimlerChrysler AG i General Motors Corporation podpisały wczoraj porozumienie określające utworzenie aliansu równorzędnych firm, którego celem będzie wspólne rozwijanie napędów hybrydowych. Trzech działających w skali globalnej producentów samochodów rozpoczyna współpracę w celu połączenia doświadczeń na rzecz przyspieszonego i efektywnego rozwoju hybrydowych układów napędowych. Celem ich pracy jest opracowanie dwusystemowego hybrydowego układu napędowego, który ograniczy zużycie paliwa bez uszczerbku dla osiągów samochodu. O ile podstawowy projekt dwusystemowego układu hybrydowego będzie taki sam, każda z firm indywidualnie dokona jego integracji ze stylistyką i przygotuje produkcję pojazdów zgodnie ze specyficznymi wymaganiami każdej marki.
Dwusystemowa technologia hybrydowa to lepsze osiągi, większa oszczędność paliwa i dłuższy zasięg pojazdu w stosunku do samochodów z konwencjonalnym napędem hybrydowym. W trakcie jazdy po mieście, gdy pojazd często zatrzymuje się i rusza, może on być napędzany dwoma silnikami lub silnikiem spalinowym bądź też oba systemy napędowe mogą pracować jednocześnie. Niezależnie od wybranego systemu potencjał oszczędności paliwa układu napędowego jest w pełni wykorzystany. Podczas jazdy z dużą prędkością, np. na drogach poza miastem czy na autostradach, dwusystemowy układ przełącza się w inny tryb działania. Oferuje on kilka korzyści nawet podczas jazdy ze stałą prędkością. Ze względu na fakt, że pełna moc napędu hybrydowego jest dostępna w trakcie jazdy po stromych pochyłościach, wyprzedzania innych pojazdów czy holowania przyczepy, zużycie paliwa może być ograniczone, a osiągi polepszone nawet podczas jazdy w trybie drugim.
Źródła:
Komentarze opinie