Jak wynika z najnowszego raportu IPSOS, w styczniu nastroje konsumentów praktycznie nie uległy zmianie. Nieznacznie wzrosła wartość wskaźnika klimatu gospodarczego (o 2 punkty), spadła natomiast wartość wskaźnika skłonności do zakupów.
Większym optymizmem cechują się osoby młode, z wyższym wykształceniem i większymi dochodami. Na uwagę zasługuje istotna poprawa nastrojów, jaka dokonała się w ostatnim czasie wśród rolników. Przed rokiem Wskaźnik Optymizmu Konsumentów w tej grupie badanych kształtował się na poziomie 64 punktów, obecnie wynosi 91 punktów. Na tak znaczący wzrost wpłynęły korzyści, jakie rolnikom przyniosło członkostwo Polski w Unii Europejskiej.
Ostatnie badanie pokazuje, że zmalały nasze obawy przed wzrostem cen, co może sugerować spadek inflacji w najbliższych miesiącach. Powoli spadają również obawy przed wzrostem bezrobocia.
Komentarze opinie