Otworzyło się okno na Europę - tak wojewoda Jerzy Ostrouch podsumował inwestycję, której kolejny fragment otwarto dziś w obecności Wicepremier, Minister Infrastruktury i Rozwoju Elżbiety Bieńkowskiej. 37-kilometrowy odcinek połączył Gorzów z Międzyrzeczem i zespolił trasę od Szczecina do Sulechowa.
Świnoujście - Jakuszyce, na odcinku od Gorzowa Wlkp. do węzła Międzyrzecz Północ - inwestycja została podzielona na 3 odcinki. Wojewoda Lubuski wydał w tej sprawie dwie decyzje administracyjne: zezwolenie na realizację inwestycji drogowej pn. ""Budowa drogi ekspresowej S3 Świnoujście - Jakuszyce na odcinku od Gorzowa Wlkp. do węzła ""Międzyrzecz Północ"" dla odcinka 1 i 3 wraz z Obwodem Utrzymania Drogowego przy węźle ""Międzyrzecz Północ"" oraz zezwolenie na realizację inwestycji drogowej pn. ""Budowa drogi ekspresowej S3 Świnoujście - Jakuszyce na odcinku od Gorzowa Wlkp. do węzła ""Międzyrzecz Północ"" dla odcinka 2. Te decyzje obejmowały budowę:
drogi ekspresowej S3 o łącznej długości ok. 37,6 km.
Obwodu Utrzymania Drogowego w rejonie węzła ""Międzyrzecz Północ""
2 węzłów Drogowych: ""Skwierzyna 1"" i ""Skwierzyna 2""
Miejsc Obsługi Podróżnych po jednej i drugiej stronie drogi: MOP Trzebiszewo i MOP Popowo,
41 obiektów mostowych w tym: 5 mostów, 20 wiaduktów, w tym 1 przejście dla dużych zwierząt nad drogą S3, 16 przejść dla płazów gadów i zwierząt małych i średnich,
przebudowę istniejących dróg innych kategorii w celu wybudowania bezkolizyjnych skrzyżowań,
przebudowę Ropociągu ""PRZYJAŹŃ"" na łącznej długości 1,7 km,
zabezpieczenie Gazociągu ""JAMALSKIEGO"" wysokiego ciśnienia na dł. 40 m.
Dokumentacja dla wszystkich trzech odcinków składała się ze 127 tomów. Projekty budowlane zostały opracowane przez 45 projektantów plus osoby sprawdzające dokumentację projektową. Otwarty w obecności wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej odcinek drogi ekspresowej skróci czas przejazdu miedzy dwie stolicami województwa lubuskiego o około 40 minut. Zmniejszy się także natężenie ruchu w samej Skwierzynie z korzyścią dla jej mieszkańców. Nowy odcinek ""trójki"" połączył północną część województwa z autostradą A2. Koszt budowy odcinka Międzyrzecz - Gorzów Wlkp. wyniósł 761,5 mln zł. W ramach inwestycji powstało 40 przepraw mostowych, w tym wiadukty drogowe i most nad Obrą w okolicy Skwierzyny, a także 18 przejść dla zwierząt.
Komentarze opinie