500-tysięczny pojazd Skody, wyprodukowany w fabryce Skoda Auto w Kvasinach, jest w drodze do właściciela. Jubileuszowe auto to czerwony Roomster, w wersji Scout z silnikiem 1.9 TDI, zamówiony przez francuskiego klienta. W tym roku na polski rynek z tego zakładu trafi w sumie około 4 tys. samochodów Roomster, Praktik oraz Superb.
Kliknij, aby powiększyćFabryka w Kvasinach produkowała takie legendarne modele Skody jak Felicia kabriolet, Skoda 110 R coupe oraz Skoda Garde i Rapid. Dzisiaj powstaje tu rodzinny kompakt Roomster oraz luksusowy sedan Superb.
W połowie 1974 r. wyprodukowano w fabryce w Kvasinach, licząc od 1945 r., stutysięczny samochód. 100-tysięczna Skoda Superb opuściła linię montażową zakładu dokładnie rok temu, a dzisiaj wysyłamy do klienta 500-tysięczny pojazd wyprodukowany w fabryce w Kvasinach od początku jej działalności. Większe zapotrzebowanie na Roomstera skłoniło nas do zwiększenia mocy produkcyjnej, w przyszłości spodziewamy się utrzymania tego pozytywnego trendu - skomentował to ważne dla koncernu wydarzenie Horst Muhl, Członek Zarządu Skoda Auto odpowiedzialny za produkcję i logistykę.
Historia położonej u podnóża Gór Orlich fabryki w Kvasinach sięga wczesnych lat 20-tych XX wieku, kiedy to Frantisek Janecek, właściciel zakładu produkującego motocykle marki Jawa, wynajął część kompleksu Solnice - nieruchomości w Kvasinach przeznaczonej na tartak, bednarnię oraz fabrykę cegieł. Po przekształceniu w nadwoziownię od 1934 r. powstawały tam elementy blacharskie dla motocykli Jawa. Podczas tego okresu w fabryce pracowało średnio 270 robotników, którzy wytworzyli łącznie około 3,7 tys. motocyklowych nadwozi. Każdego dnia zakład opuszczały cztery nadwozia, podczas pracy na potrzeby wojska zwiększono moc produkcyjną do siedmiu, ośmiu sztuk nadwozi dziennie.
Kliknij, aby powiększyćW 1947 r. na mocy porozumienia z przedsiębiorstwem państwowym AZNP w Mlada Boleslav rozpoczęto w Kvasinach produkcję pojazdów Skody. Jeszcze tego samego roku pierwsza Skoda Superb zjechała z taśmy montażowej fabryki.
W tym czasie zakłady w Kvasinach zaczęły promować się jako producent niestandardowych elementów nadwozia na bazie podstawowych modeli, w szczególności dla wersji sportowych, ale także pojazdów użytkowych. Tego typu działalność była podstawową przyczyną rozbudowy fabryki na przełomie lat 60-tych i 70-tych XX w.
Komentarze opinie