Jeszcze w roku 2006 DaimlerChrysler planuje rozpoczęcie inwestycji o wartości miliarda dolarów na obszarze zespołu zakładów produkcyjnych Toluca Assembly Plant (MMO) w Meksyku.
Kliknij, aby powiększyćCelem tej inwestycji jest modernizacja urządzeń i wymiana oprzyrządowania, utworzenie dwóch tzw. parków przemysłowych dla poddostawców fabryki oraz wdrożenie niezbędnych usprawnień w procesach operacyjnych. Jednym z pożądanych efektów będzie możliwość elastycznego wytwarzania także i modeli pochodnych na wspólnej linii produkcyjnej.
W ramach modernizacji Toluca Assembly Plant powstanie nowy zakład produkcji nadwozi o najnowocześniejszym wyposażeniu. Nowe systemy robotyczne zdolne będą do wymiany oprzyrządowania w czasie cyklu pracy, podnosząc w ten sposób elastyczność procesów wytwarzania i pozwalając lepiej dostosować asortyment produkcji do zapotrzebowania.
Budowane wspólnym z poddostawcami nakładem parki przemysłowe umożliwią zwiększoną koncentrację na rozwoju procesów modularnych montażu. Parki przemysłowe dostawców dostarczać będą takie komponenty jak podsufitki, deski rozdzielcze, moduły czołowe oraz zawieszenia przednie i tylne. Lokalizacja tych parków w pobliżu zakładu zapewni dostawy podzespołów na linie produkcyjne w systemie just-in-time (dokładnie na czas).
Ogłoszenie o kontynuowaniu inwestycji zbiegło się z uroczystością wyprodukowania przez Toluca Assembly Plant milionowego samochodu Chrysler PT Cruiser. Wszedł on do sprzedaży w marcu 2000 roku, a obecnie jest dostępny na rynkach całego świata w wersjach sedan i cabrio (convertible), powstających w Toluca.
Komentarze opinie