Kiedy można reklamować, w jaki sposób i czy zawsze klientowi przysługuje takie prawo. Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, wspólnie z Kuratorium Oświaty, rozpoczyna program pilotażowy wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych dotyczący praw i obowiązków konsumenta. Program ""Młodzież – świadomi konsumenci"" patronatem objął wojewoda Jerzy Ostrouch.
Prawa i obowiązki konsumenta
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej pragnie zachęcić młodzież do korzystania z uprawnień, które przysługują im jako konsumentom, np. korzystania z reklamacji czy też z procedury mediacji w przypadkach sporu ze sprzedawcą. Procedura mediacji jest bezpłatna i prowadzona przez Inspekcję Handlową.
W 2013 r. w Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Gorzowie Wlkp. przeprowadzono 434 mediacje, z których 421 zakończyło się pozytywnie dla konsumenta, co stanowi 97% wszystkich przypadków.
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Gorzowie Wlkp., we współpracy z Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wlkp., planuje przeprowadzenie pilotażowego projektu edukacyjnego ""Młodzież - świadomi konsumenci!"". Program patronatem objął wojewoda Jerzy Osstrouch.
Adresatem programu są uczniowie szkół ponadgimnazjalnych z klas maturalnych w Gorzowie Wlkp. i Zielonej Górze. Forma jego realizacji to spotkania edukacyjne (prelekcja połączona z prezentacją multimedialną oraz dyskusja), które będą prowadzone w czasie lekcji wychowawczej, czyli potrwają 45 minut. Planowany termin realizacji projektu to październik i listopad 2014 r.
Komentarze opinie