„ETYKA URZĘDNICZA W JEDNOSTKACH SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO"
„Podstawą zachowania etycznego
jest świadomość człowieczeństwa drugiego człowieka."
Emanuel Kant
W dniu 15. lipca br. w Wyższej Szkole Biznesu w Gorzowie odbyło się kolejne spotkanie dotyczące wymiany dobrych praktyk w samorządach. Spotkanie zorganizowano w ramach realizowanego od blisko roku projektu pt. „Poprawa efektywności usług świadczonych przez administrację samorządową z powiatów gorzowskiego, słubickiego i sulęcińskiego" dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w Ramach Programu Operacyjnego „Kapitał Ludzki". Zajęcia warsztatowe, prowadzone przez Prof. Jacka Ławickiego ze Szczecina poświęcone były etyce urzędniczej w Jednostkach Samorządu Terytorialnego. Podczas warsztatów Prof. Ławicki zapoznał uczestników z podstawowymi elementami etyki urzędniczej, którą zdefiniował jako ogół norm i reguł stosowanych
w obsłudze klienta w urzędzie. Określił także etykę jako dodawanie moralnych standardów do danej sytuacji. Jedną z podstaw etyki jest świadomość i odpowiedzialność za podejmowane decyzje i czyny. Etyka zobowiązuje do godnego traktowania klientów w urzędzie. Obsługa klienta w urzędzie porównana została przez Prof. Ławickiego do wizyty gościa w firmie,
co wiąże się z właściwym przygotowaniem się do niej i kompetencjami, po to aby w efekcie takiej obsługi osiągnąć jak najwyższy poziom satysfakcji klienta. Etyka zobowiązuje także urzędnika do godnego traktowania klienta. Uczestnicy warsztatów z urzędów miast i gmin
w Kostrzynie, Witnicy, Górzycy, Lubniewicach i Gorzowie Wlkp. byli zgodni co do tego,
iż etyka urzędnicza jest istotnym elementem pracy każdego urzędnika i należy ją stosować
w stosunku do każdego klienta.
Komentarze opinie