W stolicy rozpoczęła się adresowana do kierowców kampania społeczna pod hasłem "Zmień gumy na zimowe". Przedsięwzięcie realizuje Zarząd Oczyszczania Miasta (ZOM) oraz Radio WAWA przy wsparciu Komendy Stołecznej Policji. Kampania odwołuje się do odpowiedzialności wszystkich użytkowników dróg za bezpieczeństwo panujące na ulicach.
Przez dwa tygodnie - od 28 listopada do 9 grudnia - na antenie stacji prowadzona jest kampania informacyjna. Audycjami tematycznymi oraz spotami kierowcy namawiani będą do zmiany opon na zimowe oraz uświadamiani, jak korzystnie na sytuację na drogach wpływa poruszanie się w oponach zimowych. Pewniejsze zachowanie użytkowników dróg to w konsekwencji sprawniejsze działania służb miejskich. Do zmiany opon na zimowe powinny skłonić zmotoryzowanych także zatrważające policyjne statystyki.
Kampania jest reakcją na obserwacje wskazujące na to, iż gros samochodów jeżdżących po Warszawie wciąż jeszcze nie ma ogumienia przystosowanego do warunków zimowych. Nawet najlepsza opona na lato jest gorsza od najsłabszej zimowej. Już przy temperaturze +7 st. C właściwości opon letnich ulegają drastycznemu pogorszeniu. Specjalna receptura mieszanki opony, która zachowuje elastyczność w niskich temperaturach, oraz specjalna rzeźba bieżnika zapewniają bardzo dobrą przyczepność, co zdecydowanie poprawia kierowanie, hamowanie i przyspieszanie na drodze. Takie opony idealnie sprawdzają się w niższych oraz ujemnych temperaturach, a nawet podczas opadów deszczu.
Komentarze opinie