Reklama

W styczniu Fiat Auto rośnie w siłę

19/02/2006 21:19
W styczniu sektor samochodowy Grupy Fiat zarejestrował w Europie ponad 100 tys. samochodów, co stanowi wzrost wolumenu o 17,9% w stosunku do analogicznego miesiąca roku ubiegłego, a biorąc pod uwagę samą Europę Zachodnią, która jest rynkiem odniesienia dla Fiat Auto – o 19,8%.
Kliknij, aby powiększyćJest to doskonały wynik uzyskany na rynku, którego poziom wzrósł o 2,6% (2,9% dla Europy Zachodniej). Udział Fiat Auto wyniósł 8,4%, o 1,1 punktu procentowego więcej w stosunku do analogicznego miesiąca roku poprzedniego (8,5% i +1,2% dla Europy Zachodniej).

Punto jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie Zachodniej (37 977). Jest to wynik o bardzo dużym znaczeniu, jakiego nie osiągnął żaden włoski model od prawie dziesięciu lat.

Firma Fiat Auto osiągnęła bardzo pozytywne wyniki w wielu krajach: pierwsze ze wszystkich są Niemcy, gdzie wolumen wzrósł o 67% w stosunku do stycznia 2005, a udział zmienił się z 1,8% na 2,6%. Zanotowano silny wzrost również w Hiszpanii (+30,7% wolumen, 3,8% udział, wzrost o 0,9 punktu procentowego) i we Francji (+9,7% wolumen, 3,3% udział, wzrost o 0,2 punktu procentowego).

W Europie Zachodniej brand Fiat zarejestrował ponad 78 tys. samochodów, o 26,2% więcej w stosunku do stycznia 2005. Udział w stosunku do analogicznego miesiąca roku poprzedniego wzrósł o 1,2 punktu procentowego, osiągając 6,5%.

Do dziś ilość zamówień na Grande Punto wyniosła prawie 145 tys. W klasie city-car nadal utrzymuje swoją przewagę Fiat Panda, z udziałem w segmencie na poziomie 29,5%. Wzrasta również wynik Cromy, która dzięki ponad 3,6 tys. rejestracji osiąga 2% udziału w swoim segmencie (w grudniu 2005 udział wynosił 1,5%) z prawie 33 tys. zamówień.

Stabilne na poziomie 1% pozostają udziały dla Europy Zachodniej Lanci (prawie 12 tys. rejestracji, +1,8% w stosunku do sprzedaży stycznia 2005) oraz Alfy Romeo, z ponad 12 tys. sprzedanych samochodów i wzrostem wolumenu o 6,2%. W przypadku tych brandów pozytywne wyniki otrzymały Musa, Ypsilon oraz 159, na którą zamówienia złożyło już ponad 23 tys. klientów i która dzięki ponad 4,2 tys. sprzedanych w styczniu samochodów osiągnęła udział w swoim segmencie na poziomie 2,3%, więcej o jeden punkt procentowy w stosunku do grudnia 2005.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do