W 2004 r. Skoda zaprezentowała studium stylistyczne modelu Roomster, którego nazwa powstała z połączenia dwóch słów: "room" oznacza pokój, wnętrze i przestrzeń, natomiast "(road)ster" to dynamika i uczucia. Dzięki przesuwanym tylnym siedzeniom wnętrze jest niezwykle różnorodne. Przy cofniętych tylnych siedzeniach jest tam więcej przestrzeni na bagaż niż w podobnej klasy autach. Bez trudu można zapakować do środka dwa rowery dzięki szerokim tylnym drzwiom i niskiej krawędzi załadunkowej. Jak zapewnia producent, po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń ładunkowa jest taka jak w małym vanie.
Elegancka tablica wskaźników w górnej części jest beżowa, w dolnej biała z aluminiowymi wstawkami rozdzielającymi oba kolory. Trójramienna kierownica i dźwignia zmiany biegów mają bardzo oryginalne kształty. Panel instrumentów wykonany został w formie czterech zaokrąglonych wskaźników z owalnym wyświetlaczem pomiędzy dwoma górnymi wskaźnikami.
Nowatorski asymetryczny design pozwolił zastosować niespotykanie szerokie tylne drzwi tylko po stronie pasażera. Umożliwiają one nieograniczony dostęp do tylnych siedzeń i łatwy załadunek lub rozładunek obszernych przedmiotów.
W przyszłym roku do salonów Skody trafi wersja produkcyjna Roomstera. Ze względu na swoje rozmiary i przeznaczenie, samochód będzie konkurować z takimi autami jak Opel Meriva czy Toyota Yaris Verso (obecnie niedostępna na polskim rynku). O tym ile elementów z koncepcyjnego modelu Skody znajdzie się w wersji dostępnej klientom, dowiemy się dopiero po premierze samochodu.
Komentarze opinie