Na Salonie Paryskim Peugeot zaprezentuje koncepcyjny model 908 RC, wyposażony w silnik wysokoprężny o poj. 5.5 litra (V12), który rozwija moc 700 KM i 1 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego.Identyczny silnik będzie wykorzystywany w samochodach biorących udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Centralnie umieszczona jednostka, jak sama nazwa wskazuje (HDI DPFS), została wyposażona w dwa filtry cząstek stałych. Kąt rozwarcia cylindrów wynoszący równe 100 stopni, zapewnia tak niskie rozmieszczenie środka ciężkości, jak to tylko możliwe. Za przeniesienie napędu odpowiada sześciobiegowa, sekwencyjna przekładnia. Celem konstruktorów z Design Center pod Paryżem, było zbudowanie limuzyny o dynamicznej stylistyce, która wszystkim czterem podróżnym gwarantuje niezapomniane wrażenia z jazdy. Pomimo że jednostkę napędową zamontowano centralnie, przestrzeń bagażowa ma dużą pojemność i nie ogranicza kabiny pasażerskiej. Samochód ten bezkompromisowo łączy w sobie futurystyczny wygląd, sportowe osiągi, komfort, luksus, a przy tym nie zanieczyszcza środowiska. Pojazd ma proporcje samochodu sportowego - niskie nadwozie i agresywny przód. Peugeot 908 RC wyposażono w 20-calowe, 20-ramienne felgi ze stopów metali lekkich z oponami Michelin Pilot Sport PS2 o rozmiarach 255/35 R 20 z przodu i 285/30 R 21 z tyłu. Elementy zawieszenia zostały "pożyczone" z modelu 407. Za niską masę auta odpowiadają elementy karoserii wykonane z włókien węglowych i lekkich stopów aluminium.W przedniej części auta uwagę zwraca mocno zaakcentowane logo firmy, reflektory wykorzystujące diody LED oraz potężna szyba o powierzchni 3 m2. Z tyłu najbardziej charakterystycznym elementem jest półokrągła szyba, podobna do tej stosowanej w Citroenie C6. Wnętrze charakteryzuje luksusowe wykończenie w drewnie i skórze. Charakteru dodają także elementy dekoracyjne z aluminium i chromu oraz zegarek firmy Bell&Ross. Specjalna, spłaszczona kierownicy umożliwia kierowcy obsługę wszystkich istotnych instrumentów.
Komentarze opinie