Reklama

W jaki sposób rozwiązać problemy szpitala?

RMG Fm
06/03/2012 18:38
W jaki sposób rozwiązać największe problemy szpitala wojewódzkiego w Gorzowie?

Na ten temat władze regionu rozmawiały dziś w Urzędzie Marszałkowskim z ordynatorami oddziałów gorzowskiej lecznicy oraz przedstawicielami działających w szpitalu związków zawodowych.

Spotkanie zorganizowano na prośbę ordynatorów oddziałów gorzowskiego szpitala, którzy pod koniec lutego wystosowali w tej sprawie list otwarty do marszałek Elżbiety Polak.
Piotr Gajewski, ordynator oddziału chirurgii dziecięcej, przedstawił w ich imieniu cały szereg pytań i zagadnień, które wymagają, według lekarzy, jak najszybszego wyjaśnienia.

W spotkaniu z ordynatorami i związkowcami szpitala w Gorzowie uczestniczył również Marek Cieślak, szef Konwentu Starostów Województwa Lubuskiego, który zwracał uwagę, że problemy gorzowskiej lecznicy bardzo niepokoją wielu lubuskich samorządowców.
- To sytuacja niebezpieczna dla całego regionu.

Anna Rybska, przewodnicząca gorzowskiego oddziału związku zawodowego pielęgniarek i położnych, nie wierzy jednak, że już po dzisiejszym spotkaniu uda się znaleźć rozwiązanie dla wszystkich problemów jej placówki. Według niej wymaga to szerszej dyskusji, a nawet zorganizowania czegoś na kształt “lubuskiego okrągłego stołu w sprawie szpitala w Gorzowie”.

Marszałek Elżbieta Polak zapewniła, że władze województwa robią wszystko, co w ich mocy, aby rozwiązać problemy gorzowskiej lecznicy.

W ubiegłym roku zadłużenie szpitala wojewódzkiego w Gorzowie wzrosło nieoczekiwanie o 13 mln złotych i wynosi obecnie ponad 262 mln, z czego aż 61,5 mln złotych to tzw. zobowiązania wymagalne.

Ordynatorzy i związkowcy szpitala w Gorzowie podkreślali jednak w trakcie dzisiejszego spotkania, że nie zgodzą się na to, aby głównym sposobem wyjścia z tej kryzysowej sytuacji była ewentualna prywatyzacja ich placówki.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do