W lokalnych placówkach oświatowych rusza program „Mam kota na punkcie mleka”. Jego celem jest zwiększenie świadomości znaczenia mleka i jego przetworów w diecie dzieci i młodzieży. Gorzów jest jednym z 20 miast, które zostały objęte akcją.
Z danych Zakładu Dietetyki i Żywienia Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku wynika, że u blisko połowy dzieci w wieku szkolnym spożycie wapnia nie pokrywa nawet 50 proc. Choć mleka i przetworów mlecznych jemy z roku na rok coraz więcej, daleko nam do średniej europejskiej. Przeciętny Polak w ciągu roku konsumuje blisko 200 litrów mleka, tymczasem w Unii spożycie oscyluje wokół 370 litrów rocznie. Popularność mleka w grupie wiekowej 8-13 lat niemal nie wzrasta.
W związku zaistniałą sytuacją stworzono program „Mam kota na punkcie mleka”, który ma na celu zwiększenie świadomości jego pozytywnego oddziaływania na organizm, zwłaszcza w okresie dorastania. Inicjatorem kampanii jest Polska Izba Mleka oraz Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka.
Do tej pory do akcji zaproszono 600 szkół z całej Polski, w tym 20 właśnie z Gorzowa. Do programu może przystąpić jednak każda zainteresowana placówka. Wystarczy wypełnić formularz zamieszczony na stronie www.mamkotanapunkciemleka.pl.
Jak mówią twórcy, program „Mam kota na punkcie mleka” to coś więcej niż zwykła kampania reklamowa promująca mleko. - Działania opierają się przede wszystkim na odpowiednim połączeniu wartości edukacyjnych i rozrywkowych, a także wykorzystaniu bieżących trendów i mód wśród dzieci - mówi Michał Wierzbicki z biura prasowego programu “Mam kota na punkcie mleka”.
Idąc tym tropem, przygotowano dwie gry edukacyjne - dla młodszych dzieci jest to gra karciana, a dla starszej grupy społecznościowa gra online, polegająca na prowadzeniu mlecznej farmy.
- Przepustką do wygranej będą nie tylko umiejętności strategicznego myślenia, ale również wiedza na temat wartości odżywczych mleka, serów i jogurtów. Edukacji na wesoło posłużą również letnie pikniki aktywizujące rodziny, które będą odbywać się w całej Polsce oraz konkursy z ciekawymi nagrodami - dodaje Wierzbicki.
Akcja potrwa trzy lata i jest finansowana ze środków Unii Europejskiej, Rządu Rzeczpospolitej oraz Funduszu Promocji Mleka.
Komentarze opinie