Nowe studium nadwoziowe samochodu sportowo-rekreacyjnego SAV, prezentowane przez Ford of Europe podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie, ma podwójnie doniosłe znaczenie. Po pierwsze, prototyp Ford SAV definiuje zupełnie nową kategorię samochodu osobowego, tzw. samochód sportowo-rekreacyjny (Sports Activity Vehicle). Jest to pojazd o jednobryłowym nadwoziu, z trzema rzędami siedzeń, o zdecydowanie atletycznym obliczu, zarówno pod względem linii nadwozia, jak i w sposobie prowadzenia i pod względem własności jezdnych. Po drugie, nowy koncepcyjny Ford SAV jest konstrukcją na tyle zaawansowaną i dojrzałą, że można przyjąć, iż sygnalizuje ona pojawienie się nowego wyraźnego kierunku poszukiwań stylistów Ford of Europe.
Miejsce nowego modelu jest postrzegane pomiędzy Fordem Mondeo i Fordem Galaxy, i jako taki, koncepcyjny Ford SAV stwarza szansę jeszcze większego zróżnicowania zasadniczej oferty rynkowej Forda w zakresie samochodów rodzinnych. Nowe studium nadwoziowe twórczo rozwija na przykład nowatorską koncepcję systemu konfiguracji tylnych siedzeń w konwencji "business class", widzianą po raz pierwszy w modelu Ford Focus C-MAX. Nadaje jej przy tym nowy wymiar wraz z wprowadzeniem zdalnego systemu zmiany układu siedzeń, ściśle połączonego z koncepcją systemu integralnych schowków bagażowych.
Wystarczy naciśnięcie przycisku, by można było zmienić układ trzech indywidualnych foteli tworzących tylny rząd siedzeń Forda SAV. Dzięki zastosowaniu silników elektrycznych, środkowy fotel przesuwa się do tyłu i zatrzymuje się w położeniu centralnym. W tym położeniu fotel spoczywa pomiędzy zintegrowanymi z układem wnętrza schowkami bagażowymi, mającymi postać toreb na kółkach, które teraz służą za podłokietniki dla pasażera siedzącego de facto w trzecim rzędzie. Dwa skrajne fotele można lekko zsunąć ku sobie, co obu pasażerom po bokach daje znacznie więcej miejsca i zdecydowanie poprawia komfort podróżowania.
Komentarze opinie