Kolejność w pierwszej dziesiątce rankingu producentów wykazujących największą sprzedaż w Europie nie zmieniła się istotnie w ciągu poprzednich dwóch miesięcy: Opel awansował z trzeciej pozycji na drugą wypierając Renault. Różnica między rywalami była niewielka (zaledwie kilkaset sztuk ? sprzedaż skumulowana).Po wakacyjnej przerwie Stowarzyszenie Europejskich Producentów Samochodów (ACEA) opublikowało wyniki sprzedaży w miesiącach letnich (lipiec i sierpień). Sierpniowy wynik (886 824 nowych aut osobowych) był znacznie niższy niż uzyskany w poprzednim miesiącu (1 220 753 sztuki). W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku oba rezultaty wykazały spadek (sierpniowy o 1,4%, lipcowy o 4,5% r/r). Liderem pozostał w sierpniu Volkswagen, któremu udało się sprzedać w tym miesiącu 104 411 aut (od początku roku ? 1 111 616 sztuk). Na drugim miejscu uplasował się Opel (odpowiednio: 69 226 i 899 814 sztuk), na trzecim ? Renault (67 964 i 899 598 aut), na czwartym ? Ford (67 931 i 851 652), a na piątym ? Peugeot (59 775 i 753 540). Tuż za nim uplasował się kolejny przedstawiciel koncernu PSA, Citroen (sierpień: 59 775, sprzedaż sumaryczna: 753 540 sztuk). Fiat zajął siódmą pozycję z wynikiem miesięcznym 43 155 sztuk i skumulowanym 611 556 sztuk. Na ósmym miejscu uplasowała się Toyota, która w sierpniu wykazała sprzedaż 55 928 aut (więcej od Fiata) a w okresie styczeń-sierpień 2006 ? 582 960 sztuk. Dwie ostatnie lokaty w pierwszej dziesiątce rankingu zajęły marki: Mercedes (45 977 i 480 902 aut) i BMW (33 706 i 440 761 aut). W większości przypadków wyniki miesięczne były słabsze niż notowane przed rokiem - w przedziale od -0,2% r/r (Citroen) do -83,4% (Grupa MG Rover), natomiast w przypadku wyników skumulowanych bilans ogólny był dodatni (+0,4% r/r), a bilans sprzedaży poszczególnych marek ? mieszany (połowa producentów nadal wykazywała wzrost). Zwraca uwagę dodatni bilans sprzedaży sumarycznej Volkswagena (+10,2%), Fiata (+23,1%), Saaba (+22%), Dacii (+156,4%), Lexusa (+103,7%) oraz Suzuki (+12,6%). W sierpniu znaczny wzrost sprzedaży uzykały niektóre marki japońskie (Toyota +12,7%, Lexus +103,6%, Honda +21,8%, Mazda +15,8%, ale np. sprzedaż Nissana spadła o 27,8% r/r). Dobry wynik uzyskały: Fiat (+15,2%), Alfa Romeo (+16,3%) i Chrysler (+35,1%). Toyota zmniejszyła dystans od bezpośredniego konkurenta, Fiata (z 41 334 sztuk w lipcu do 28 596 sztuk w sierpniu) i w obu analizowanych miesiącach uzyskała wyraźnie pozytywny bilans sprzedaży ? zarówno miesięcznej, jak i sumarycznej. Na konkurencyjnym europejskim rynku dobrze radzi sobie również Skoda (30 220 sztuk w sierpniu, +6% r/r, 283 343 auta od początku roku, +2% r/r). Kłopoty mają francuskie marki (Peugeot, Citroen i Renault), których sprzedaż systematycznie spada (zwłaszcza w przypadku Renault: miesięczna o 12,7%, sumaryczna o 11,8%)
Komentarze opinie