Kierownictwo Volkswagena jest przekonane, że wchodzący niedługo na europejski rynek model Fox nie odbierze potencjalnych klientów innego autu niemieckiego koncernu - Polo. "W Niemczech ceny na Foxa zaczynają się od 8 950 EUR, natomiast najtańszy Polo kosztuje 11 250 EUR, czyli 26% więcej - wyjaśnia Uwe Cohrs w VW. Produkowane w Brazylii auto zastąpi Lupo, którego sprzedaż zawiodła oczekiwania koncernu w Wolfsburga.
VW Fox ma być konkurentem dla Fiata Pandy, Forda Fiesty, Renault Twingo, a także Citroena C1, Peugeot 107 i Toyoty Aygo, które w sprzedaży pojawią się latem. Przedstawiciele niemieckiej grupy nie chcieli ujawnić, ile zainwestowano na przystosowanie Foxa na potrzeby rynku europejskiego. W Brazylii samochód pojawił się jesienią 2003 r. Od tego czasu sprzedaż w krajach Ameryki Łacińskiej wyniosła 130 tys. sztuk. W Brazylii można kupić również wersję pięciodrzwiową, ale ta nie będzie oferowana w Europie.
Na Starym Kontynencie VW Fox pojawi się najpierw w Niemczech. Będzie to maj. W innych krajach europejskich sprzedaż ruszy najwcześniej w czerwcu, natomiast wersja przystosowana do ruchu lewostronnego będzie do kupienia w styczniu przyszłego roku.
Przedstawiciele VW nie chcieli podać prognozy sprzedaży dla Foxa na rynek europejski.
Komentarze opinie