We wrześniu 2005 r. Volvo Trucks wprowadziło na rynek całkiem nowy, 13-litrowy, silnik D13A, o mocy od 400 do 520 KM. Teraz silnik ten uzupełniono o nowy wariant mocy - 360 KM.
Nowy wariant mocy silnika wprowadzony został dla pojazdów Volvo FM, głównie tych wykorzystywanych w transporcie regionalnym lub do lekkich zadań w transporcie budowlanym, gdzie istotna jest duża moc, dostępna już przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Ta właściwość, na równi z dużą pojemnością skokową, będącą wynikiem wydłużonego skoku tłoka, czynią nowy wariant silnika właściwym do realizacji wspomnianych zadań. Silnik D13A o mocy 360 KM osiąga moment obrotowy 1800Nm, zapewniający dużą siłę napędową już w momencie ruszania z miejsca.
"Istnieje zapotrzebowanie na taki wariant silnika D13A - powiedział Mats Franzen, Menedżer ds. Strategii Rozwoju Silnika w ramach Volvo Trucks. "Wierzymy, ze silnik ten zostanie dobrze przyjęty na rynku, zwłaszcza przez tych klientów, którzy dużo korzystają z przystawki odbioru mocy".
Technologia silnika jest taka sama, jak w pozostałych wariantach silnika D13A. Jest to rzędowy, sześciocylindrowy silnik wysokoprężny z turbosprężarką i chłodnicą powietrza doładowującego. Silnik D13A 360 KM, dzięki uzdatnianiu gazów spalinowych w procesie selektywnej redukcji katalitycznej, wykorzystującym AdBlue, spełnia wymagania normy Euro 4.
Pierwsze pojazdy Volvo z silnikiem D13A 360 KM trafią do klientów wiosną bieżącego roku.
Komentarze opinie