Reklama

Volvo podsumowuje udany rok 2005 na polskim rynku

22/01/2006 14:47
Mimo trudnej sytuacji w branży motoryzacyjnej rok 2005 był dla Volvo Auto Polska szczególnie udany. Firma sprzedała ponad 2,4 tys. pojazdów, co przełożyło się na zwiększenie udziału w rynku do ponad 1%.

Rynek samochodowy w Polsce w 2005 r. zanotował największy spadek sprzedaży od ostatnich 14 lat. Liczba sprzedanych samochodów zmalała o 26% i wynosiła zaledwie 235 000 sztuk. Sprzedaż aut segmentu premium także uległa obniżeniu o 4%. Na tle tych wyników ponad 9% wzrost sprzedaży samochodów Volvo stanowi bardzo dobry wynik i świadczy o dynamicznym rozwoju firmy. Volvo konsekwentnie buduje swoją pozycję na rynku polskim, zwłaszcza w segmencie premium. Dzieje się tak dzięki konsekwentnemu podnoszeniu poziomu świadczonych usług, ciągłemu unowocześnianiu i rozbudowie sieci dealerskiej. W 2005 r. Volvo otworzyło dwa nowoczesne salony w Bydgoszczy i Gdańsku. Obiekty zostały zaprojektowane według nowej koncepcji aranżacji przestrzeni Volvo Next Face, zgodnie z którą wszystkie salony Volvo zostaną unowocześnione i zmodernizowane według najwyższych światowych standardów. W ciągu 2006 r. projekt Next Face zostanie wdrożony w kolejnych salonach dealerskich w Polsce. Obecnie sieć liczy 16 autoryzowanych punktów dealerskich, zlokalizowanych w największych miastach.

"Sukces Volvo w Polsce jest efektem wprowadzenia długoterminowej strategii działań. Nasze podejście biznesowe, sposób komunikacji, a przede wszystkim świetna oferta produktowa skutecznie przekonują klientów, co znajduje odzwierciedlanie w rekordowej w historii Volvo Auto Polska liczbie sprzedanych samochodów. Samochody Volvo cieszą się coraz większą popularnością, co przy trudnej sytuacji w branży motoryzacyjnej, uważamy za powód do dumy. Firma może poszczycić się wysokim poziomem retencji, czyli lojalności klientów, który świadczy o dobrej obsłudze posprzedażnej. Nadal chcemy rozwijać program skierowany do klientów instytucjonalnych, którzy stanowią niezwykle ważna dla firmy grupę. W nowym roku mamy ambitne plany utrzymania dynamiki wzrostu sprzedaży, planujemy również rozbudowę sieci dealerskiej o kolejne salony - powiedział Paweł Kacprzyk, Prezes Volvo Auto Polska.

W roku bieżącym Volvo Auto Polska planuje premierę nowego cabrio-coupe Volvo C70 oraz energiczne wejście w segment samochodów kompaktowych modelem Volvo C30.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do