Volvo zmodernizowało gamę jednostek wysokoprężnych o poj. 2.4 litra, wprowadzając do nich nowocześniejsze rozwiązania techniczne. Zastosowano w nich m. in: nową turbosprężarkę oraz udoskonalony wtrysk paliwa z siedmiootworowymi wtryskiwaczami (wcześniej pięciootworowe). Zastosowane modyfikacje spowodowały polepszenie osiągów i jednocześnie obniżenie zużycia paliwa. Parametry techniczne trzech wersji nowego silnika zmieniły się następująco:
Moc silnika KM/kW i moment obrotowy:
D5 - 185/136 (poprzednio 163/120), 400 Nm (poprzednio 340)
2.4D - 163/120 (poprzednio 130/96), 340 Nm (poprzednio 280)
D - 126/92 (poprzednio 116/85), 300 Nm (poprzednio 280).
Oprócz wprowadzenia zmian technicznych wydłużono też przebiegi międzyobsługowe tych silników z 20 000 do 30 000 km.
Wszystkie wersje nowych silników wysokoprężnych wyposażane są standardowo w filtr cząstek stałych, który z wysoką skutecznością usuwa sadzę z gazów spalinowych, osiągając sprawność filtrowania 95%. Jest to powlekany filtr typu CDPF (Coated Diesel Particulate Filter), w którym specjalna powłoka wspomaga proces wypalania wychwyconych cząstek stałych. Eliminuje to konieczność stosowania specjalnych dodatków oraz okresowej obsługi filtra. Proces wypalania cząstek sadzy trwa około 20 minut i realizowany jest w sposób automatyczny co 500 - 1000 km przebiegu, w zależności od warunków jazdy.
Komentarze opinie